دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1398 - 09:03

اسماعیل هنیه: حماس موافق برگزاری انتخابات در داخل فلسطین است

رئیس دفتر سیاسی حماس موافقت این جنبش را با برگزاری انتخابات در فلسطین اشغالی اعلام کرد و گفت: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پاسخ مثبت خود را درباره برگزاری انتخابات به کمیته مرکزی انتخابات ارائه کرده است.
کد خبر : 446984
51.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وفا، اسماعیل هنیه در نشستی خبری پس از دومین نشست رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با کمیته انتخابات در شهر غزه موافقت این جنبش را با برگزاری انتخابات فلسطین اعلام کرد و گفت: حماس در انتخاباتی که قرار است در موعد مقرر برگزار شود، شرکت خواهد کرد.


وی با بیان اینکه انتخابات وسیله‌ای برای خروج از بحران کنونی فلسطین و پایان دادن به دودستگی است، در واکنش به مستثنی کردن قدس از انتخابات فلسطین تصریح کرد: برگزاری انتخابات در قدس، کرانه باختری و غزه ضرورت دارد و برگزار نشدن آن در قدس غیر قابل قبول است.


از سوی دیگر «حنا ناصر»، رئیس کمیته برگزاری انتخابات درباره موضع‌گیری حماس گفت: این جنبش با حکمت و درایت و انعطافی که دارد، با مشارکت در انتخابات آتی موافقت کرده است.


این در حالی است که پیش‌ترمقامات حماس و جهاد اسلامی فلسطین مخالفت خود را با برگزاری انتخابات در تنها بخشی از سرزمین‌های فلسطینی اعلام و مستثنی کردن شهر قدس و نوار غزه را موجب تعمیق شکاف توصیف کرده بودند.


به گزارش آنا، در فلسطین دو نوع انتخابات برگزار می­‌شود؛ انتخابات سراسری و انتخابات محلی. انتخابات سراسری به انتخاباتی گفته می‌­شود که در سراسر فلسطین به‌طور عمومی برگزار می­‌شود و شامل انتخابات ریاست حکومت خودگردان و شورای قانون‌گذاری فلسطین است.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته