دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1398 - 08:36
وزیر کشور:

اشرار چند بار بزرگراه تهران به کرج را بستند/ تکلیف اینترنت امروز مشخص می‌شود

وزیر کشور از بررسی اتصال اینترنت در برخی از نقاط کشور در جلسه امروز شورای امنیت خبر داد.
کد خبر : 446979

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در برنامه «نگاه یک» رسانه ملی با اشاره به قطع بودن اینترنت در برخی از نقاط کشور، گفت: «درخصوص اتصال اینترنت امروز در جلسه شورای امنیت کشور بحث و بررسی می‌شود».


وی با تأکید بر اینکه متناسب با امنیت مناطق مختلف کشور اینترنت وصل شده است، افزود: «مسئولان از شرایط کشور آگاه هستند، ولی قطعی اینترنت برای نجات جان مردم در مقابل آشوب‌های اخیر است».


وزیر کشور با اشاره به اینکه وقایع اخیر مانند دی ماه سال 96 بود، ادامه داد: «دولت قصد داشت قیمت بنزین را در سال 96 گران کند، اما به دلیل تحریم‌های سنگین آمریکا از این موضوع چشم‌پوشی کرد». 


رحمانی‌فضلی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چرا تصمیم افزایش قیمت بنزین شبانه و بدون اطلاع مردم گرفته شد، اعلام کرد: «از 24 ساعت قبل اجرای سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین تمام کارگران جایگاه‌های بنزین، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سپاه و نیروهای امنیتی از این موضوع آگاهی کامل داشتند».


وی با اعلام اینکه شبکه‌های معاند از ظهر جمعه شروع به تحریک مردم برای ایجاد آشوب کردند، ادامه داد: «در یکی از شهرستان‌های برخی اشرار قصد داشتند تا بزرگترین مخزن بنزین شهرستان را منفجر کنند؛ اگر آن مخزن منفجر می‌شد، نصف شهرستان می‌سوخت».


رئیس شورای امنیت کشور عناصر پشت‌پرده اغتشاش‌های اخیر را منافقین، سلطنت‌طلبان و وهابی تکفیری‌ها معرفی و خاطرنشان کرد: «برخی از اشرار بزرگراه‌های حساس کشور مانند؛ تهران به کرج را چند مرتبه بستند یا مسیر تهران به مشهد را در مازندران بستند».


وی خبر داد: «با شورای امنیت کشور تماس گرفتند که در یکی از شهرها انبار استراتژیک‌ هزاران تن شکر و برنج در حال سقوط است و باید حتماً نیرو ارسال شود».


رحمانی‌فضلی به آمار خرابی‌های اخیر آشوب‌ها هم اشاره کرد و افزود: «در این اغتشاشات به بیش از ۵۰ پایگاه و پاسگاه نظامی و انتظامی حمله شد و 34 آمبولانس، ۷۳۱ بانک، ۱۴۰، مکان عمومی، ۹ مرکز مذهبی، 70 پمپ بنزین، ۳۰۷ خودروی شخصی و غیر دولتی، ۱۸۳ خودرو انتظامی و هزار و 76 موتور سیکلت شخصی مورد حمله قرار گرفت».


وی تأکید کرد که باید اعتراف بسیاری از آشوب‌گران در رسانه‌ها پخش شده تا عمق فتنه اخیر روشن شود.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته