دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1394 - 11:13

بن کارسون نقش تازه‌ای برای عربستان در شکار بن‌لادن مطرح کرد

«بن کارسون» نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا، در دومین مناظره خود تاکید کرد اعتقاد دارد عربستان به «اسامه بن‌لادن» رهبر کشته شده القاعده، وفادار بوده است و «می‌دانست وی کجاست».
کد خبر : 44689

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تارنمای نشریه انگلیسی «گاردین»، نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری یکشنبه روایتی از شکار بن‌لادن پس از حملات یازدهم سپتامبر را مطرح کرد که نشان می‌دهد عربستان که همپیمان آمریکاست، روابط محرمانه اعتقادی با رهبر کشته‌شده تروریست‌ها داشت و می‌دانست او پس از حملات کجاست.


بر پایه دیدگاه ارایه‌شده در مصاحبه در شبکه خبری ABC آمریکا، به نظر می رسد همپیمان آمریکا در موفقیت بن‌لادن برای فرار از دست نیروهای آمریکایی دست داشت؛ تا اینکه او یک دهه پس از حادثه یازدهم سپتامبر کشته شد.


البته گفته‌های کارسون درباره حملات سال 2001 میلادی به اختلاف دو نامزد دیگر انتخابات، جب بوش و دونالد ترامپ، برمی‌گردد که ترامپ برادر جب بوش را در حادثه یازدهم سپتامبر در نیویورک، واشنگتن و پنسیلوانیا مسئول دانست چون در زمان ریاست‌جمهوری او به‌وجود آمده است.


به نوشته گاردین، کارسون ماه گذشته در دومین مناظره جمهوری‌خواهان در کالیفرنیا گفت اگر جورج بوش یک برنامه برای پایان دادن به وابستگی به نفت خلیج فارس داشت در پنج تا 10 سال... حکومت‌های عرب «میانه‌رو» می‌شدند اما خطر از دست دادن یک بازار کلیدی سبب شد نسخه‌های بیشتری بیش از اسامه بن‌لادن تولید شود.


کارسون گفت: من فکر می‌کنم [حکومت‌های عرب میانه‌رو] نگران بودند و اگر ما در مورد این موضوع جدی بودیم... متوجه می‌شدیم آنها به اسامه بن‌لادن وفادار نیستند.


کارسون گفت: عربستان سعودی به خودش ضربه زد. بن‌لادن دشمن آنها بود.


او درباره حمله به عراق نیز تصریح کرد: من شخصا باور نمی‌کنم حمله به عراق به دلیل یک تهدید وجودی برای ما بود. من باور نمی‌کنم صدام حسین یک تهدید وجودی برای ما بود.


انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آبان ماه سال آینده برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب