دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آذر 1398 - 22:30

ممانعت از ایجاد ناهنجاری‌های حرکتی در کودکان

ناهنجاری‌های حرکتی در کودکان باعث ایجاد ناراحتی‌های زیادی در آن‌ها می‌شود و باید از چنین موضوعی جلوگیری کرد.
کد خبر : 446712
294859_281.jpg

به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی خبرگزاری آنا، کاهش فعالیت‌های ورزشی در میان کودکان و تمایل آن‌ها به بازی‌های کامپیوتری باعث افزایش ناهنجاری‌های حرکتی می‌شود. این ناهنجاری‌ها شامل صاف شدن کف پا، شانه گرد، ضعف در ستون فقرات، حرکت سر به جلو، اختلال زانوی پرانتزی و ... می‌شود و روزانه در میان کودکان افزایش پیدا می‌کند.


در میان این ناهنجاری‌ها صافی کف پا و زانوی ضربدری در کودکان چاق بیشتر از سایر کودکان دیده می‌شود و دلیل آن ورزش کمتر این کودکان است. با برگزاری دوره‌های تخصصی بازی‌های اصلاحی در کودکان می‌توان به آموزش وضعیت‌های بدنی و الگوهای حرکتی صحیح در قالب بازی‌های حرکتی هدفمند پرداخت و پیش از آنکه بسیاری رفتار غلط تبدیل به عادت شود مانع از ناهنجاری‌های وضعیتی در کودکان شد که امری مهم و ضروری است.


در دوره‌های تخصصی بازی‌های اصلاحی از شکل‌گیری ناهنجاری‌ها پیشگیری می‌شود و می‌توان روش‌های خوبی چون ارزیابی قامت، مشکلات راه رفتن در کودکان، ناهنجاری‌های قامتی تکاملی در کودکان، انجام صحیح تمرینات رشد در کودکان، اصول اصلاح رفتارهای حرکتی، رفع ناهنجاری تنه و اندام تحتانی با طراحی بازی‌های اصلاحی، اصول و ملاحظات طراحی تمرینات اصلاحی در کودکان را در اختیار والدین قرار داد.


وجود الگوهای غلط که از کم‌تحرکی نشئت می‌گیرد باعث می‌شود تا کودکان ساعت‌ها در روز پشت میز بنشینند و به سیستم‌های عصبی، عضلانی و سر به جلو آن‌ها فشارهای نامتعارفی وارد شود که علت آن بی‌توجهی به ورزش‌هایی است که در آن تحرک وجود دارد و عمدتاً دلیل این موضوع کم‌تحرکی والدین یا عدم درخواست آن‌ها از فرزندان است و پدر و مادرها اجازه می‌دهند تا کودکانشان بیشتر به ورزش نپردازند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته