افزایش قیمت بنزین منجر به کاهش مصرف سوخت نشد/ کاهش 4 درصدی تعداد جانباختگان ناشی از تصادفات رانندگی
به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سیدکمال هادیانفر صبح امروز در همایش تخصصی رؤسای پلیس راهور درباره اقدامات پلیس راهور برای کاهش تلفات ناشی از تصادفات جادهای با بیان اینکه یکی از معضلات ما در سال گذشته تصادفات جادهای بود، اظهار کرد: با هدفگذاری که داشتیم موفق شدیم طی 8 ماه اخیر در سال 98، درصد تعداد جانباختگان را ۴ درصد و تصادف خسارتی را 11 درصد کاهش دهیم اما این ارقام مطلوب ما نیست و باید در راستای کمتر شدن تصادفات اقدامات بیشتری صورت گیرد؛ در سال گذشته ۱۷ هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند و ۳۶۵ هزار نفر نیز مجروح و مصدوم شدند، لذا اقداماتی در راستای کاهش تصادفات همچنان جزء اولویتهای کاری پلیس راهور محسوب میشود.
وی درباره گشتهای خودرویی جدید در مناطق کوهستانی گفت: ۱۲۰ دستگاه خودرو RAV۴ و ۵۰ دستگاه خودرو سراتو در اختیار پلیس راهور قرار خواهد گرفت که این خودروها عمدتاً در مناطق کوهستانی مورد استفاده قرار میگیرد.
رئیس پلیس راهور ناجا درباره اینکه آیا سهمیهبندی بنزین منجر به کاهش تصادفات و ترددها شده است یا خیر؟ اظهار کرد: پس از اجرای قانون سهمیهبندی بنزین کاهشی در مصرف سوخت صورت نگرفت و تا دو روز گذشته مصرف حدود 105 میلیون لیتر بنزین در روز به ثبت رسیده است. این درحالی است که این میزان در گذشته ۹۴ میلیون لیتر بود؛ در سال 96 که تغییراتی در قیمت بنزین رخ داد، شاهد کاهش 3 درصدی تصادفات فوتی شدیم و در آن مدت حدود 550 نفر از تعداد جانباختگان در طول یک سال کاسته شد اما طرح مذکور به مرور اثرگذاری خود را از دست داد و درحال حاضر نیز امید چندانی نداریم که طرح جدید سهمیهبندی بنزین بتواند منجر به کاهش تصادفات شود. برنامه پلیس راهور کاهش ۲ هزار نفری جانباختگان ناشی از تصادفات است که بعید میدانیم با طرح جدید دولت این برنامه محقق شود.
هادیانفر با بیان اینکه ۲۱۷ هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در کشور داریم، ادامه داد: در حال حاضر ۳۴ میلیون وسیله نقلیه در کشور تردد میکنند و بارها گفتهایم که ۳ عامل انسان، خودرو و راه در وقوع تصادفات موثر هستند و ما معتقدیم راهکار تحقق کاهش تصادفات هوشمندسازی پلیس است.
وی درباره شمارهگذاری خودروهای ناایمن گفت: طبق بررسیهای صورت گرفته مشخص شد که دو خودروی پراید و پژو 405 بیشترین آسیب را در تصادفات دارند، لذا تصمیم گرفتیم تا از سال آینده این دور خودرو شمارهگذاری نشوند و خودروسازان باید دو خودروی ایمن را جایگزین خودروهای مذکور کنند.
انتهای پیام/4110/
انتهای پیام/