دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آذر 1398 - 10:07
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس:

تخفیف و حراج فروشگاه‌های بزرگ متوقف نشده است

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت برخی اخبار درباره تخفیف و حراج فروشگاه‌های بزرگ بعد از افزایش قیمت بنزین را رد کرد.
کد خبر : 446572
مدرس-خیابانی.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حسین مدرس‌خیابانی صبح امروز در گزارشی به نمایندگان مجلس، اظهار کرد: «متعاقب اصلاح نرخ بنزین اقداماتی را در بخش‌های مختلف داشتیم که بخش عمده اقدامات مربوط به قبل از اجرای طرح بوده است».


وی افزود: «در این زمینه فراوانی کالاهای اساسی و استراتژیک پشتوانه مهمی است که با تأمین به موقع می‌شود اثرات این طرح را کاهش داد».


قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: «برای ما اصل فراوانی، مقدم بر قیمت است و از اردیبشهت‌ماه و خردادماه سال جاری با همکاری بانک مرکزی، سازمان بنادر و گمرک اقدامات ویژه برای تأمین کالاهای اساسی داشته‌ایم که در حد مطلوب و بی‌سابقه است و به اضافه مصرف جاری ذخائر راهبردی کالاهای اساسی و استراتژیک ما تامین شده است».


مدرس خیابانی با بیان این‌که تأمین کالا می‌تواند بخشی از آثار افزایش قیمت را مدیریت کند، ادامه داد: «در حال حاضر سطح قابل قبولی از موجودی کالا را در کشور داریم و تمام شاخص‌ها افزایشی است همچنین هیچ کدام از تخفیف و حراج فروشگاه‌ها متوقف نشده و ما می‌توانیم احتمال افزایش گرانی را مدیریت کنیم که در این راستا کنترل و تشدید بازرسی‌ها تکمیل‌کننده این حلقه است».


قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با اشاره به کنترل 4 هزار و 300 بازرس با روزانه ۳۰ هزار بازرسی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها اظهار کرد: «بحث افزایش نرخ بنزین یک رقم ناچیز اثر واقعی روی کالاها می‌گذارد و ما تلاش می‌کنیم کسی از این شرایط سوء‌استفاده نکند و موج انتظار تورمی هم روی کالاها اثر نگذارد».


وی یادآور شد: «نظارت و کنترل قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی که دراین وزارتخانه صورت می‌گیرد می‌تواند آرامش را به سایر کالاها نیز تسری دهد».


انتهای پیام/4034/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته