دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فرزاد اژدری در گفتگو با آنا:

کودکان در شبکه نمایش خانگی به خوراک فکری سالم نیاز دارند/ فیلم‌های کودک را با اکران هم‌زمان نابود می‌کنند!

کارگردان سینمای کودک معتقد است که کودکان در شبکه نمایش خانگی نیز مانند سینما به خوراک فکری سالم نیاز دارند.
کد خبر : 446474
139209160838217781685744.jpg

فرزاد اژدری، کارگردان سینمای کودک قرار است به‌زودی سریال «ماه‌پیشونی» را ویژه مخاطبان کودک در شبکه نمایش خانگی جلوی دوربین ببرد. او در گفتگو با خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا درباره مخاطب‌سنجی چنین تولیداتی برای گروه کودک عنوان کرد: من همواره برای کودکان فیلم ساخته‌ام و  می‌خواهم عرصه شبکه نمایش خانگی را هم تجربه کنم؛ کودکان امروز کاملاً با فناوری سرویس‌های اینترنتی پخش فیلم و سریال آشنا هستند، پس چه بهتر که در اینجا نیز به او خوراک درست بدهیم.


از پیر و جوان تا کودک، سینما را در موبایل دنبال می‌کنند


وی افزود: الان دیگر تفاوتی بین مدیوم‌های فیلم و سریال‌سازی نیست چون مخاطب به همه جا دسترسی دارد. من فیلم‌ساز هم مجبورم خودم را با سبک جدید فیلم‌سازی هماهنگ کنم و مخاطبم را پیدا کنم.


کارگردان «سلام بر فرشتگان» تأکید داشت: باید با تکنولوژی همراه باشیم. بسیاری از مخاطبان ما امروزه فیلم و سریال‌ها را از طریق شبکه خانگی دنبال می‌کنند. الان پیر و جوان، با یک موبایل به همه چیز دسترسی دارند و فیلم دیدن را هم با این ابزار پیگیری می‌کنند.


همیشه  فیلم خوب به دست کودک نمی‌رسد


اژدری درباره مخاطبان کودک و نوجوان نیز یادآور شد: در شرایط امروز کودک ما منتظر است که فیلم و سریالی وارد فضای اینترنت شود، پس چه ایرادی دارد که فیلمساز ما از این مسیر نیز برای آنان دست به تولید بزند.


کارگردان «وروجک‌ها» همچنین گفت: همین الان چند فیلم کودک را یک‌باره در سینما اکران کرده‌اند که نتیجه‌اش دیده‌نشدن است. در این سینما همیشه هم فیلم خوبی به دست مخاطب کودک نمی‌رسد و باید در شبکه خانگی نیز سرمایه گذاری کرد.


اژدری با اشاره به اینکه باید در همه حوزه‌های فیلم و سریال‌سازی دست به مخاطب‌سنجی زد، بیان کرد: سرمایه‌گذاری در شبکه خانگی بازی دو سر برد است. با این حجم از دانلود در اینترنت، بسیاری به دنبال تأمین خوراکی هستند که در اختیار مخاطب بگذارند چون این حوزه مخاطب بسیاری دارد.


 برای کودکان در شبکه نمایش خانگی محصولی سالم تهیه کنیم


این کارگردان عنوان کرد: وقتی امروز مخاطبان کودک و نوجوان ما به همه چیزی دسترسی دارند، چه بهتر که برای آنان محصول سالمی در همین فضای فیلم و سریال تهیه کنیم. این ماجرا به یک فرهنگ تبدیل شده است که باید از آن استفاده بهینه کرد.


وی تأکید کرد: هنرمند ما باید در این شبکه نیز به سمت تولید فکر و اندیشه برود. بالاخره این مخاطب فهیم است و می‌داند که وقت و سرمایه‌اش را صرف هر کاری نخواهد کرد. امیدوارم در شبکه خانگی شاهد اتفاقات مثبت فرهنگی هم باشیم.


این فیلم‌ساز که به‌زودی سریال شبکه نمایش خانگی «ماه‌پیشونی» را با برداشتی از افسانه‌های معروف و برای کودکان تولید خواهد کرد، گفت: یکی مثل من که تحصیلکرده سینما هستم، کار دیگری جز فیلم‌سازی بلد نیستم و هرجایی هم که بدانم حضورم در آن مؤثر و مثبت است، سراغش می‌روم.


فرزاد اژدری همچنین اظهار کرد: سعی کرده‌ام همیشه به کودکان کشورم ادای دینی کنم؛ به هرحال این کشور برایم هزینه کرده و من هم باید با تولیدات هنری مفید انجام وظیفه کنم.


 انتهای پیام/4104/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب