دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1398 - 13:22

واشنگتن سفر غیرقانونی پنس به عراق را توجیه کرد

دفتر معاون رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای بدون اشاره به نقض حق حاکمیت عراق، درباره سفر وی به این کشور توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر : 446417
VP-Mike-Pence.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از العالم، مایک پنس روز گذشته در سفری از پیش اعلام‌نشده و بدون اخذ مجوز از بغداد و خلاف عرف دیپلماتیک وارد عراق شد و به دیدار نظامیان تروریست آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» رفت. سفری که غیر قانونی و نقض حاکمیت ملی عراق به‌شمار می رود.


وی سپس بدون سفر به پایتخت عراق عازم اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق شد. سفری که جنجال‌های زیادی به راه انداخت و بسیاری از مقامات سیاسی عراق به آن اعتراض کردند.


دفتر معاون رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای که سفارت آمریکا در بغداد آن را منتشر کرد، درباره جزئیات این سفر جنجالی نوشت: معاون رئیس‌جمهور آمریکا صبح روز گذشته وارد پایگاه هوایی الاسد شد و در آنجا در جریان عملیات «اراده محکم» قرار گرفت و سپس تماس تلفنی با عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق انجام داد.


طبق این بیانیه، معاون ترامپ در حضور نیروهای تروریست آمریکایی مستقر در پایگاه هوایی الاسد سخنرانی کرد.


این بیانیه افزود: معاون رئیس‌جمهور آمریکا سپس عازم فرودگاه بین‌المللی اربیل شد تا در آنجا دیداری دوجانبه با نخست‌وزیر اقلیم کردستان ترتیب دهد. وی با نظامیان آمریکایی مستقر در این منطقه دیدار کرد و سپس به واشنگتن بازگشت.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته