دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1398 - 18:02
شهردار تهران مطرح کرد؛

نمایش آثار برگزیده نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران در سطح شهر/ ارتقای کیفیت آثار هنری با رقابت هنرمندان داخلی و خارجی

شهردار تهران از نمایش آثار هنری برگزیده نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران در سطح شهر و به‌طور ویژه مجموعه اراضی عباس آباد خبر داد. 
کد خبر : 446291
مجسمه سازی_13989213549635.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از شهرنوشت، پیروز حناچی امروز در حاشیه بازدید از نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران گفت: مجسمه‌سازی یکی از رشته‌های هنرهای تجسمی است که قدمت زیادی در کشور ما دارد. برگزاری این سمپوزیوم توسط سازمان زیباسازی تلاشی برای بالا بردن کیفیت دستاوردهای این رشته هنری است تا بتوانیم در شهر از آن‌ها استفاده کنیم.


وی افزود: نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران، رقابتی بین هنرمندان داخلی و خارجی محسوب می‌شود و به‌طور قطع بر توسعه و ارتقای کیفیت آثار هنری داخل کشور اثر می‌گذارد و نسل جدیدی از هنرمندان را تربیت خواهد کرد که در نقاط مختلف کشور می‌توانند آثار خود را به‌نمایش بگذارند و به ارتقای کیفیت این هنر کمک کنند.


شهردار تهران خاطرنشان کرد: در این سمپوزیوم تعداد زیادی از دانشجویان از اقصی نقاط کشورمان حضور دارند که این امر درخور توجه است چراکه در گذشته رد و اثر جدی از این قشر دیده نمی شد. از سوی دیگر، حضور هنرمندان حرفه ای از نقاط مختلف دنیا به جذابیت این سمپوزیوم افزوده است و امیدوارم برگزاری چنین رویدادهایی به شکل مستمر و با کیفیت بالا ادامه پیدا کند. 


وی در پاسخ به این سؤال که آیا از مجسمه های ساخته شده در این سمپوزیوم در فضاهای عمومی شهر استفاده خواهد شد، گفت: یکی از اهداف آفرینش این آثار، آن است که برگزیده ها در فضای شهری استفاده شوند. در نتیجه از این مجسمه‌ها در مجموعه اراضی عباس آباد استفاده خواهد شد.


حناچی درباره ظرفیت‌های مجموعه عباس آباد نیز بیان کرد: مجموعه اراضی عباس آباد از ابتدا با نگاهی ملی طراحی شده بود و قرار بود تأثیر خود را روی کشور داشته باشد و به‌عنوان نقطه‌ای که ایران را معرفی می‌کند شناخته شود. نمایش آثار سمپوزیوم در اراضی عباس آباد نیز با همین هدف صورت می‌گیرد. 


انتهای پیام/4127/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته