دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1398 - 13:22

وزارت امور خارجه تحریم وزیر ارتباطات توسط آمریکا را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار بیانیه‌ای، تحریم وزیر ارتباطات کشورمان توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا را محکوم کرد.
کد خبر : 446234
AG8I0086.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وزارت امور خارجه، سید عباس موسوی ضمن محکوم کردن تحریم وزیر ارتباطات کشورمان توسط رژیم آمریکا خاطرنشان کرد: همگان آگاه‌اند که دولت کنونی آمریکا ارزشی برای اصول و‌ ارزش‌های دمکراتیک، شفافیت و حقوق بشر ازجمله آزادی اینترنت برای دیگران قائل نیست.


وی افزود: نگاهی به سوابق و کارنامه این دولت در اِعمال فشار بر مدیران شرکت‌ها و شبکه‌های بزرگ اجتماعی و ارتباطاتی ازجمله توییتر به‌منظور قطع دسترسی صداهای مخالف، گویای برخورد سیاسی و ابزاری این دولت با محیط اینترنت آزاد است.


وزارت خزانه‌داری آمریکا در واکنش به قطع اینترنت در کشور که تأثیر بسیار زیادی در به شکست کشاندن اغتشاشات اخیر داشت، روز گذشته محمدجواد آذری‌جهرمی را به دلیل تأثیر داشتن در قطعی اینترنت که از پنج روز پیش در ایران به وجود آمده است، به فهرست تحریم‌های آمریکا افزود.


در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره تحریم وزیر ارتباطات ادعا شده است که وی عضو سابق دستگاه اطلاعاتی ایران و دست‌اندرکار عملیات جاسوسی، تجسسی در سرکوب اعتراض‌های سال ۱۳۸۸ بوده است. دولت آمریکا که از ناکامی توطئه خود به خشم آمده است، پیش‌تر اعلام کرده بود عوامل «سرکوب اعتراضات اخیر» و «محدودیت دسترسی به اینترنت در ایران» را تحریم خواهد کرد.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته