دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1398 - 11:59
دبیر کنفرانس ژئوتکنیک در گفتگو با آنا:

هدف از برگزاری کنفرانس مهندسی ژئوتکنیک افزایش ارتباط دانشگاه با صنعت بود

دبیر کنفرانس ملی مهندسی ژئوتکنیک ایران گفت: هدف اصلی انجمن ژئوتکنیک معرفی دستاوردهای دانشگاهیان در حوزه مهندسی ژئوتکنیک و افزایش ارتباط آنها با صنایع است.
کد خبر : 446206
r_87_180607123450.jpg

علیرضا نگهدار در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به برگزاری چهارمین کنفرانس ملی مهندسی ژئوتکنیک ایران در اظهار کرد: این کنفرانس در روزهای انتهایی آبان‌ماه با موفقیت برگزار شد، دانشجویان رشته ژئوتکنیک استقبال خوبی کردند و مقالات ارزشمندی ارائه شد.


وی افزود: انجمن ژئوتکنیک ایران با کمک دانشگاه‌ها، سالانه کنفرانس‌های ملی ژئوتکنیک را برگزار می‌کند و از اهداف آن می‌توان به افزایش ارتباط دانشگاه با صنعت، هم‌اندیشی اساتید و صاحبان صنعت و گردآوری مقالات به‌روز انستیتوها و دانشگاه‌ها اشاره کرد.


دبیر کنفرانس ملی مهندسی ژئوتکنیک ایران با بیان اینکه هدف اصلی ما برگزاری همایش و سمنارهای معمولی نیست، گفت: هدف اصلی انجمن ژئوتکنیک معرفی دستاوردهای دانشگاهیان در حوزه مهندسی ژئوتکنیک و افزایش ارتباط آنها با صنایع است.


نگهدار عنوان کرد: انجمن ژئوتکنیک ایران به‌دنبال آشنایی بیشتر دانشجویان با صاحبان صنعت است تا آنان بعد از فارغ‌التحصیلی با مشکلات کمتری مواجه شده و جذب بازار کار شوند. یکی از مشکلات اساسی در حوزه آموزش عالی، عدم ارتباط میان صاحبان صنعت و دانشگاه است و ما سعی می‌کنیم با برگزاری چنین کنفرانس‌هایی این خلأ را پر کنیم.


وی خاطرنشان کرد: دیدگاه نظام آموزشی کشور باید نسبت به گرفتن مدرک تغییر کند و افراد به‌دنبال مدرک‌گرایی نباشند. به دانشجویانی که در حال یادگیری هستند توصیه می‌کنیم که به‌دنبال کارآفرینی و یادگیری اصول کار و ارتباط با صنعت باشند.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

برچسب ها: استاد دانشگاه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته