دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امام جمعه نیکشهر:

درس‌های دانشگاه عاشورا همواره زنده، حیات‌بخش و حرکت‌آفرین است

امام جمعه نیکشهر اظهار کرد: عاشورا دانشگاهی است که درس‌های آن همواره زنده، حیات بخش و حرکت آفرین است. فداکاری و ایثار، صبر و استقامت، توجه به نماز، احیای امر به معروف و نهی از منکر و پاسداری از دین و ارزش‌ها و ... از جمله درس‌های ارزشمندی است که واقعه عاشورا به ما می‌آموزد.
کد خبر : 44614

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام احمد لطفیان سرگزی در جمع استادان و کارکنان واحد نیکشهر با تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فلسفه قیام ابا عبدالله الحسین یاد کرد و گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر انجام بگیرد و در جامعه برقرار شود همه واجبات برقرار خواهد شد.


مسئول دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیکشهر اظهار کرد: برای در پیش گرفتن راه عاشورا و اهداف این نهضت عظیم،باید به خوبی به درس‌های عاشورا عمل کنیم. احیای امر به معروف و نهی از منکر از جمله درس‌های بزرگ این واقعه عظیم است و ترویج این فرهنگ وظیفه همگانی است و باید با فراگیری از آموزه‌های کربلا این فریضه را در جامعه گسترش دهیم.


لطفیان سرگزی افزود: حماسه عاشورا مانند رودی است که در تاریخ بشریت امتداد دارد و هر تشنه‌ای را در هر یک از نیازهای بشری سیراب می کند و نیاز جامعه امروز ما به فرهنگ عاشورا و درس های تمام نشدنی آن بیش از پیش احساس می‌شود. هرچند واقعه کربلا در مکان و زمان خاصی رخ داده است اما درس‌های آن به زمان و مکان خاصی محدود نمی‌شود و همواره الهام‌بخش و شورآفرین است.


در ادامه این مراسم سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیکشهر نیز با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، با توجه به اینکه از واقعه کربلا هم اهل ایمان و هم غیرایمان، هم مسلمانان و هم غیر مسلمانان می‌توانند درس‌های بسیار مهمی بگیرند همچنان که مثلا اقبال لاهوری، استقلال و نجات پاکستان را مرهون قیام عاشورا دانسته و گاندی، نیز نهضت عاشورا را الهام‌بخش خود در رهایی هندوستان می‌داند.


موسی رئیسی افزود: یکی از دلایل بزرگی جایگاه امام حسین (ع) در یاد و خاطره انسان‌های جهان٬ گذشت او است. امام حسین(ع) برای اینکه به هدف خود که احیای دین حیات بخش اسلام بود٬ برسد دست به کارهای بزرگی زده و از مهم ترین و با ارزشترین دارایی های خود که همانا جان و خانه و خانواده و یاران خود بود گذشت تا انسانیت بماند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته