دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیام تسلیت جمعی از هنرمندان برای درگذشت مردی که جلوی تحریف جنگ را گرفت

جمعی از هنرمندان کشور در پی درگذشت سردار حاجی محمدزاده پیام تسلیتی منتشر کردند.
کد خبر : 446049
حاجی محمد زاده.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا؛ جمعی از فعالان فرهنگی از جمله علیرضا کمری، نادرطالب زاده، مسعود ده نمکی، احسان محمد حسنی، سلیم غفوری، گل علی بابایی و حسین بهزاد به مناسبت درگذشت شادروان حاجی محمدزاده پیام تسلیتی منتشر کردند.




متن پیام این افراد بدین شرح است؛


انالله و اناالیه راجعون


درگذشت اندوهبار شادروان ابراهیم حاجی محمدزاده سردار پیشکسوت سپاه انقلاب و موسس واحد جنگ در دفتر سیاسی وقت سپاه که حاصل فعالیت شبانه روزی آن ثبت و ضبط دهها هزار ساعت از ناب ترین لحظات تکرار نشدنی نبردهای حماسی فرزندان رشید ملت ایران در جبهه های دفاع مقدس بر نوارهای صوتی و دفترچه های ثبت وقایع به همت دهها تن از راویان فداکار جنگ بوده است، را به جامعه اهل قلم خانواده بستگان و همرزمان آن سردار دریادل ادبیات پایداری ایران زمین دردمندانه تسلیت می گوییم.




گفتنی است سردار حاجی محمدزاده که طی روزهای اخیر به علت بیماری در بیمارستان بستری بود، دیروز دار فانی را وداع گفت.


ابراهیم حاجی محمد زاده از جمله افرادی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایجاد دفتر سیاسی سپاه پاسداران نقش بسزایی ایفا کرد. در همین زمینه مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در یادداشتی که به مناسبت درگذشت وی منتشر کرده، به نقش بی بدیل او در تاریخ نگاری دفاع مقدس آن هم در کشاکش جنگ و نبردهای امنیتی آن اشاره کرده است.


مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در این خصوص نوشته است، در آغاز جنگ ایران و عراق در حالیکه سپاه درگیر مسائل سیاسی- امنیتی انقلاب بود و تنها نیروهای سپاه در استانهای مرزی در غرب کشور، درگیر مسئله جنگ بودند، نگرانی از "تحریف تاریخ جنگ"، موجب طرح ایده ثبت و ضبط تاریخ جنگ در سپاه شد. حاجی محمدزاده پیشنهاد این کار را در سمینار فرماندهان، مطرح کرد و به این شکل، تاریخ‌نگاری جنگ در سپاه، از خرداد سال ۶۰ آغاز شد.


انتهای پیام/4072/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته