دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فرمانده رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 98:

رزمایش پدافند هوایی منظقه‌ای به وسعت 16 هزار کیلومتر مربع را در بر می‌گیرد

فرمانده رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 98 از برگزاری این رزمایش در منطقه‌ای حساس به وسعت 16 هزار کیلومتر مربع و شبیه‌سازی‌شده خبر داد.
کد خبر : 446037
_AZ_1037.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه امنیتی و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، امیر سرتیپ رحیم‌زاده در گفتگو با بخش خبری ساعت 14 اظهار کرد: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الأنبیاء بعد از تشکیل نیروی پدافند هوایی در ارتش اقدام به طرح‌ریزی رزمایش مشترک پدافند هوایی کرد.


وی افزود: این رزمایش در منطقه‌ای حساس و شبیه‌سازی‌شده به وسعت 16 هزار کیلومتر مربع برگزار می‌شود. سامانه‌های پدافندی در مرحله استقرار هستند و تمامی نیروهای عمل‌کننده که قصد مقابله و پدافند دارند، سازمان‌دهی شده‌اند.


فرمانده رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 98 خاطرنشان کرد: همچنین نیروهایی که به‌عنوان نیروی متخاصم قرار است این منطقه رزمایش را مورد حمله خودشان قرار دهند، عملیات پدافندی در مقابله با آنها انجام خواهد شد.


رحیم‌زاده درباره اهداف این رزمایش گفت: آموزش عملی کارکنان و مهارت آنها را در این رزمایش مورد ارزیابی قرار خواهیم داد و همچنین قرار است بر ایفای نقش سامانه‌های بومی که توسط متخصصان داخلی ساخته شده‌اند، نظارت شود.


وی خاطرنشان کرد: پدافند هوایی ارتش، آماده برگزاری این رزمایش است، اما به‌خاطر سناریوی از پیش طراحی‌شده و مشخص که بر اساس اصل غافل‌گیری است، زمان دقیق برگزاری رزمایش مذکور اعلام نخواهد شد.


به گفته جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الأنبیاء(ص)؛ در این رزمایش مراکز فرماندهی و کنترل عملیات پدافند هوایی اعم از پدافند هوایی خاتم‌الأنبیاء و پدافند هوایی ارتش هماهنگ و ارزیابی می‌شوند.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته