دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1398 - 16:34
سفیر سابق آمریکا در سرزمین‌های اشغالی:

نوبت اسرائیل است که به ناکارآمدترین دموکراسی جهان تبدیل شود

سفیر سابق آمریکا در سرزمین‌های اشغالی با اشاره به تلاش ناکام گانتس برای تشکیل کابینه، اسرائیل را ناکارآمدترین دموکراسی جهان توصیف کرد.
کد خبر : 445948
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «دان شاپیرو»، در حساب کاربری خود در توئیتر به‌احتمال برگزاری سومین دور انتخابات کنست در سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد.


سفیر سابق آمریکا در اسرائیل دراین‌باره نوشت: «ظاهراً اسرائیل به سمت سومین انتخابات (کنست) پیش می‌رود. حالا نوبت اسرائیل است که ناکارآمدترین دموکراسی بر روی کره زمین شود.»


وی که از سال 2011 تا 2017 در سرزمین‌های اشغالی فعالیت می‌کرد، افزود: «جای نگرانی نیست چراکه ممکن است (چنین انتخاباتی) هفته آینده دوباره در آمریکا یا انگلیس برگزار شود. هرکدام از این دو، به‌طور مکرر، سابقه چنین کاری در گذشته را دارند.»


امشب مهلت داده‌شده به بنی گانتس برای تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی به پایان می‌رسد. در صورت شکست گانتس در مأموریت تشکیل دولت، فردا (پنجشنبه) مرحله سوم از تلاش‌ها برای تشکیل دولت به مدت ۲۱ روز آغاز می‌شود.


طی این مرحله این مأموریت به پارلمان رژیم صهیونیستی(کنست) داده می‌شود و هر عضوی از کنست به‌شرط اینکه از تأیید ۶۱ نماینده پارلمان برخوردار باشد می‌تواند مأموریت تشکیل دولت را بر عهده بگیرد.


درصورتی‌که هیچ‌کدام از اعضای کنست نتوانند طی این ۲۱ روز این مأموریت را انجام دهند کنست منحل می‌شود و انتخابات جدید ظرف یک سال برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته