دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آبان 1398 - 13:04

طرح پاییزه کتاب تمدید شد/ خراسان رضوی، تهران و خوزستان پرفروش‌ترین استان‌ها

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمدید طرح پاییزه کتاب تا پنجم آذرماه خبر داد.
کد خبر : 445698
n00283460-r-b-015.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، محسن جوادی با تشکر از شهرداری تهران و مشهد در حمایت از طرح پاییزه کتاب ۱۳۹۸، از تمدید این طرح تا پنجم آذرماه خبر داد و گفت: با توجه به مشکلات سراسری اینترنت و تغییرات ناگهانی جوی در کشور تصمیم به تمدید این طرح گرفته شد.


طرح پاییزه کتاب ۱۳۹۸، در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از کتابفروشان به عنوان پاتوق فرهنگی، با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی مؤسسه خانه کتاب همزمان با بیست و هفتمین هفته کتاب در تهران و شهرستان‌ها آغاز شده است.


بر اساس آمار به‌دست ‌آمده تا عصر دوشنبه (۲۷ آبان ماه)، تعداد ۱۰۴هزار و ۳۲۳ نسخه کتاب به ارزش ۳۳,۳۹۹,۷۳۵,۴۶۹ ریال در سراسر کشور به فروش رسیده است.


در طرح پاییزه، ۶۰۶ کتابفروشی عضو طرح شده‌‌اند که ۱۳۱ کتابفروشی در شهرستان‌ها و ۴۷۵ کتابفروشی در مراکز استان مشغول فعالیت هستند.


تا صبح روز دوشنبه (۲۷ آبان ماه)، پرفروش‌ترین کتابفروشی‌ها بر اساس تعداد کتاب، کتاب رشد اهواز، پردیس کتاب مشهد، و فرازمند رشت، دنیای کتاب قم و شهرکتاب مشهد بوده‌‌اند و پرفروش‌ترین استان‌ها نیز بر اساس تعداد کتاب، خراسان رضوی با ۱۷۲۰۵، تهران ۱۶۶۲۹، خوزستان ۱۱۰۵۷ و قم ۸۰۵۴ نسخه فروش بوده‌‌اند و پس از آن‌ها، استان‌های گیلان، اصفهان، مازندران، فارس، آذربایجان‌شرقی و گلستان در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.


پرفروش‌ترین استان‌ها نیز بر اساس مبلغ فروش، سه استان تهران، خراسان رضوی و اصفهان، قم، گیلان، مازندران، فارس و آذربایجان‌شرقی در جایگاه اول تا هشتم قرار گرفته‌اند.


بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ آبان ماه در سراسر کشور آغاز شده است و تا ۳۰ آبان ماه ادامه دارد.


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته