دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پیشکسوت فوتبال در گفتگو با آنا:

فدراسیون ویلموتس را در ایران نگه دارد/ قرارداد سرمربی بلژیکی شفاف نیست

ملی‌پوش اسبق فوتبال گفت: فدراسیون قرارداد ویلموتس را به‌صورت شفاف منتشر کند و او را در ایران نگه داد تا مربی پروازی نباشد.
کد خبر : 445672
_MID0055.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال ایران در مسیر صعود به جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های آسیا 2023 چین با دو شکست تلخ برابر بحرین و عراق مواجه شده و در این میان حجم انتقادات از فدراسیون فوتبال و مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی بسیار بالا رفته است.


سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال نسبت به کارلوس کی‌روش کمتر در ایران حضور دارد و لقب مربی پروازی را به نام خود ثبت کرده است. مبلغ قرارداد او به‌صورت شفاف مشخص نیست و فدراسیون فوتبال حاضر نیست متن قرارداد را منتشر کند. ویلموتس تلاشی برای برگزاری دیدار دوستانه انجام نمی‌دهد و فدراسیون فوتبال نیز کوششی نمی‌کند تا تیم ملی فیفا دی‌ها را از دست ندهد. حجم نگرانی‌ها به‌شدت افزایش پیدا کرده و مردم موفقیت تیم ملی فوتبال کشورشان را مطالبه می‌کنند اما پاسخ واضحی دریافت نمی‌کنند.


ویلموتس بدتر از کی‌روش است


ابراهیم قاسمپور در خصوص پروازی بودن مارک ویلموتس گفت: مهدی تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال پیش از آمدن مارک ویلموتس اعلام کرد ما اشتباهاتی را که در قرارداد کارلوس کی‌روش داشتیم در قرارداد سرمربی بعدی تکرار نمی‌کنیم اما شاهد این هستیم که ویلموتس به‌مراتب بدتر از کی‌روش است.


تجربه بدقولی کی‌روش


وی ادامه داد: وقتی پول ویلموتس داده نشد، این مربی ترجیح داد در ترکیه بماند تا پس از دریافت مطالبات معوقه‌اش وارد ایران شود. به نظرم تاج باید این سؤال را پاسخ دهد که وقتی تجربه بدقولی کی‌روش وجود داشته باید سرمربی استخدام می‌شد که بیشتر در ایران حضور پیدا می‌کرد. وقتی ایران مغلوب بحرین شد، ویلموتس نباید در بازی برابر عراق به مشکل می‌خورد اما دیدیم ویلموتس به کشورش رفت و چند روز پیش از بازی با عراق به ایران بازگشت.


نامشخص بودن زمان بازگشت ویلموتس


ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران افزود: پس از شکست مقابل عراق هم ویلموتس در ایران نماند و ترجیح داد تا به کشورش بازگردد. هیچ‌کس هم نمی‌داند او چه زمانی به ایران باز خواهد گشت. اینکه وحید هاشمیان در ایران حضور دارد به‌طور حتم کافی نیست و فدراسیون باید از ویلموتس بخواهد تا زمان بیشتری در ایران حاضر باشد. او باید وارد تهران شود و فدراسیون این مربی را در کشور نگه دارد. 


شفاف‌سازی قرارداد ویلموتس


وی در خصوص مشخص نبودن مبلغ قرارداد مارک ویلموتس با فدراسیون خاطرنشان کرد: پنهان‌کاری و عدم شفاف‌سازی باعث می‌شود تا هضم برخی اتفاقات برای مردم سخت باشد. اگر مبلغ قرارداد ویلموتس با فدراسیون 3 میلیون دلار نیست، باید رقم قرارداد آن توسط رئیس فدراسیون فوتبال عنوان شود ولی آقای تاج اعلام کرده با قاطعیت می‌گویم رقم قرارداد 3 میلیون دلار نیست ولی رقم واقعی قرارداد عنوان نمی‌شود.


قاسمپور ادامه داد: ضمن اینکه فدراسیون 900 هزار دلار به‌حساب ویلموتس برای 6 ماه اول قرارداد واریز کرد و این موضوع گویای آن است که مبلغ قرارداد ویلموتس و چهار دستیار او شاید بیش از 3 میلیون دلار هم باشد. به نظرم فدراسیون اختیاراتی دارد که بر مبنای آن باید عمل کند ولی شفاف‌سازی در خصوص رقم قرارداد ویلموتس به سود فوتبال ایران است.


مربی ایرانی بهتر از ویلموتس بود


وی درباره اینکه در شکست‌های تیم ملی فوتبال، میان ویلموتس یا فدراسیون فوتبال کدام‌یک مقصر هستند، تصریح کرد: هر دو می‌توانند مقصر باشند. فدراسیون که می‌داند ویلموتس یک مربی اروپایی است و اغلب اروپایی‌ها مردمان بی‌عاطفه‌ای هستند باید رقم قرارداد او را مطابق توافقی که شده بود پرداخت می‌کرد ولی تأخیر در موعد پرداخت قرارداد باعث شد که ویلموتس صبرش سر آید و شرط کند تا زمانی که پولی دریافت نمی‌کند به ایران نمی‌آید. مسئله مهمی که در این میان مطرح می‌شود این است که اگر تیم ملی فوتبال ایران از یک سرمربی بی‌تجربه استفاده می‌کرد در پایان دور گروهی کمتر از 6 امتیاز می‌گرفت؟ مسلماً با مربی ایرانی هم ما می‌توانستیم هنگ‌کنگ و کامبوج را شکست دهیم و چه‌بسا در برابر بحرین و عراق هم بازنده نبودیم.


بی‌برنامگی ویلموتس یا مشکل مالی فدراسیون!


قاسمپور درباره لغو دیدارهای دوستانه تیم ملی فوتبال در فیفا دی‌ها اظهار کرد: متأسفانه فدراسیون فوتبال با مشکلات مالی روبه‌رو است و مارک ویلموتس هم نسبت به این موضوع سخت نمی‌گیرد. بازی‌های تدارکاتی و اردوهای تمرینی لازمه پیشرفت یک تیم است. من معتقدم ویلموتس اگر برنامه‌هایش را به فدراسیون ارائه کرده باید در این رابطه اظهارنظر کند ولی به نظر می‌رسد چنین کاری را انجام نداده است. این موضوع از دو حال خارج نیست، یا فدراسیون برنامه گرفته و اجرایی نمی‌کند یا ویلموتس برنامه‌ای نداده و سکوت اختیار کرده است.


سقوط ایران در رنکینگ فیفا


وی تأکید کرد: با ادامه نتایج ضعیف تیم ملی فوتبال در آینده تیم ملی فوتبال ایران جایگاه خود به‌عنوان بهترین تیم قاره آسیا را در رده‌بندی فیفا از دست می‌دهد و تیم‌های دیگر آسیایی جای ایران را می‌گیرند. تیم ملی فوتبال ایران باوجود استعدادهای زیادی که دارد، می‌تواند برترین تیم آسیا باشد و بدون مشکل راهی جام جهانی شود ولی با کوتاهی که از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی صورت می‌گیرد، در آینده شاهد ناکامی‌های بیشتری خواهیم بود.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته