دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آبان 1398 - 00:05
دغدغه‌‌های المپیک 2020 / 2

مسیر سخت المپیک با بودجه‌های ناچیز/ رئیس فدراسیون قایقرانی: برای المپیکی شدن مقادیر بودجه اندک است

فدراسیون قایقرانی چهار ماده المپیکی دارد و قایقرانان این فدراسیون باید در 10 ماه باقی مانده تا المپیک توکیو برای کسب سهمیه تلاش کنند؛ البته از نظر رئیس این فدراسیون کسب سهمیه المپیک با این مقادیر اندک بودجه کار بسیار سختی است.
کد خبر : 445612

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا،‌ فدراسیون‌های المپیکی این روزها در تب و تاب رسیدن به سهمیه المپیک توکیو هستند. شمارش معکوس برای ورزشکاران و مدیران ورزشی برای رسیدن به سهمیه المپیک به شماره افتاده و آنها باید در این 10 ماه باقی مانده تا المپیک به سهمیه برسند.


اما چالش این روزهای فدراسیون‌های المپیکی، تأمین منابع مالی است تا بتوانند در سال منتهی به المپیک شرایط را برای کسب سهمیه ورزشکاران فراهم کنند. هزینه‌های ارز، اعزام به اردوهای برون مرزی، حضور در مسابقات گزینشی المپیک دغدغه‌های پیش‌روی رؤسای فدراسیون‌های المپیکی است. روز گذشته خبرنگار ورزشی آنا با خزانه‌دار کمیته ملی المپیک گفتگو کرد و طبق صحبت‌های سعیدی 5 میلیارد بودجه ویژه برای فدراسیون‌های المپیکی در نظر گرفته شده است که البته پس از تقسیم‌بندی در بین تمامی فدراسیون‌ها، مبلغی آنچنانی نخواهد شد و به گفته خزانه‌دار کمیته ملی المپیک نمی‌تواند بودجه کامل فدراسیون‌ها را تأمین کند و آنها باید با جذب اسپانسر در سال منتهی به المپیک منابع مالی خود را فراهم کنند.


علیرضا سهرابیان در گفتگو با آنا درباره مشکلات و دغدغه فدراسیون‌های المپیکی و به ویژه فدراسیون قایقرانی که چهار ماده المپیکی دارد، گفت: خوشبختانه از طریق کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان کمک‌های زیادی به فدراسیون قایقرانی شده است و وجدان کاری من هیچ زمانی اجازه نمی‌دهد بگوییم به ما کمک نشده است اما با وجود تمامی این کمک‌ها باز هم ما مشکلاتی داریم.


وی گفت: در فدراسیون قایقرانی هفت رشته مجزا و بسیار مهیج وجود دارد که چهار رشته آن المپیکی است و برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کنیم. این‌که فدراسیون با چندین ماده المپیکی تنها با یک بودجه در ایران اداره شود کار خیلی سختی خواهد بود.


رئیس فدراسیون قایقرانی به کمک کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش اشاره کرد و گفت: وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به ما کمک می‌کنند و از این بابت از آن‌ها تشکر می‌کنیم. گاهی وقت‌ها حتی کمیته ملی المپیک جدا از مصوبات خود برای فدراسیون‌های المپیکی بودجه ویژه درنظر می‌گیرد و به ما کمک می‌کند که باید از همه آن‌ها تشکر کرد. اما اگر ما به دنبال مدال المپیک هستیم باید دید المپیکی هم داشته باشیم تا ملی‌پوشان بتوانند به‌راحتی در اردوها و مسابقات شرکت کنند و آمادگی کسب کنند و آن را به روزهای آخر موکول نکنیم.


تیم ملی روئینگ قایقرانی


سهرابیان گفت: در حال حاضر قایقرانان ما در آب‌های سرد کار می‌کنند و به دنبال این هستیم که برای ماه‌های آینده آن‌ها را به مناطق گرمسیر و جنوب ایران اعزام کنیم. هم‌اکنون اردوهای برون مرزی را به خاطر مشکلات مالی کنسل می‌کنیم چون امکانات نداریم. در حالی‌که دیگر کشورها اردوهای مجهز با نفرات صاحب سبک برگزار می‌کنند تا پتانسیل خود را ارتقا دهند. علاوه بر این موارد باید به دغدغه‌ها و نیاز شخصی ورزشکاران هم رسیدگی کنیم. نیازهای آن‌ها و خانواده‌هایشان را نباید نادیده گرفت. موضوعاتی مانند تغذیه، پوشاک، امکانات کمک تمرینی باید برای آن‌ها فراهم کنیم.


رئیس فدراسیون قایقرانی عنوان کرد: تمام این موارد در کنار هم باعث می‌شود تا قایقران، صدم ثانیه رکوردها را بهبود ببخشد و در کسب سهمیه موفق عمل کند. کمک از طریق وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بارها به فدراسیون‌ قایقرانی شده و هیچ شکی در آن نیست. ما جزء فدراسیون‌هایی بودیم که بدهی مالی داشتیم و خوشبختانه وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک در یک برنامه جداگانه بودجه به ما اختصاص دادند اما برای این‌که المپیکی شویم این مقادیر بودجه اندک است. برگزاری اردوها، اعزام برون مرزی و تلاش برای کسب سهمیه المپیک کار سختی است و نیازمند دید المپیکی است که فراتر از این بودجه‌هاست.


بیشتر بخوانید:


بودجه‌ای که کفاف المپیکی‌ها را نمی‌دهد/ خزانه‌دار کمیته ملی المپیک: بودجه ما تابع تصمیمات دولت است


رنسانس جدیدی در انتظار قایقرانی است/ تلاش بی‌وقفه ملی‌پوشان برای کسب سهمیه المپیک


رئیس فدراسیون قایقرانی در پاسخ به این سؤال که چرا فدراسیون‌های المپیکی تنها محدود به بودجه دولتی شدند و در جذب اسپانسر ضعیف هستند، اظهار کرد: شکی نکنید اگر حامیان مالی در فدراسیون قایقرانی نبودند خیلی از اعزام‌ها انجام نمی‌شد. در قایقرانی ماده‌های مختلفی داریم که باید به همه آن‌ها رسیدگی کنیم. در کنار کسب سهمیه المپیک توکیو، بازی‌های آسیایی را فراموش نکرده‌ایم که ملی‌پوشان ما می‌توانند مدال بگیرند و رنکینگ ورزش ایران را ارتقا دهند. با وجود همه مشکلات مالی که داریم اما جوانان و قایقرانان زیر 21 سال ما در اردو هستند. این نشان می‌دهد که در حال برنامه‌ریزی برای بازی‌های آسیایی و المپیک بعدی هستیم. اگر جوانان ما از حالا کار کنند وقتی به بزرگسالان می‌رسند پشتوانه محکمی برای قایقرانی در المپیک بعدی خواهند بود.


وی گفت: ضمن این‌که در این نابه‌سامانی اقتصادی همه فدراسیون‌های و از جمله وزارت ورزش و جوانان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، در فدراسیون قایقرانی با همه این مشکلات به فکر آینده بعدی بازی‌های آسیایی و المپیک هستیم بر همین اساس مشکلات مالی ما بیشتر از سایر فدراسیون‌هاست چرا که هم به دنبال کسب سهمیه المپیک توکیو و هم به فکر بازی‌های آسیایی و المپیک بعدی هستیم. اما با این حال مطمئن باشید قایقرانان این فدراسیون با کسب نتایج قابل قبول باعث افتخار می‌شوند. ما به فکر چهار سال دیگر هستیم و طبق یک برنامه مدون پیش‌ می‌رویم. این کار به‌طور حتم سخت خواهد بود و به منابع مالی جداگانه نیاز داریم. فدراسیون قایقرانی با توجه به تعدد مدال‌هایی که در المپیک و بازی‌های آسیایی دارد می‌تواند باعث افتخار کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش شود.


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته