دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1398 - 22:00
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با آنا:

ادعای دولت در تأثیر اندک افزایش قیمت بنزین بر گرانی کذب است

عضو کمیسیون انرژی مجلس، ادعای رئیس سازمان برنامه و بودجه در تأتیر چهار درصد گرانی بنزین بر سایر اقلام را کذب خواند.
کد خبر : 445585
201901103029871614.jpg

علی گلمرادی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با بیان این‌که اساس مشکلات کشور در دولت است، اظهار کرد: «دولت سردرگم است و کارهای غیرکارشناسی انجام می‌دهد و نسبت به قوانین بی‌اعتناست و این روند سبب بروز مشکلات در کشور شده است».


وی با اشاره به تصمیم دولت برای افزایش قیمت بنزین افزود: «گزارش کارشناسی که دولت از آن صحبت می‌کند درست و کامل نیست و نتیجه این کارهای کارشناسی نشده را هم در عرصه جامعه می‌بینیم».


عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که درست است، تصمیم گرفته شده باید مورد تکریم همه باشد، اما این روند تصمیم‌سازی دولت دارای اشکال‌های قابل توجهی است، گفت: «سران قوه باید یک گزارش کارشناسی به مجموعه‌های خود ارائه می‌دادند، یعنی رئیس مجلس باید نظر نمایندگان ملت هم تأمین می‌کرد، در دولت هم باید نظر کارشناسان دیده می‌شد».


نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: «نمایندگان مجلس به‌صورت موشکافانه موضوع افزایش قیمت بنزین را بررسی نکردند و در دولت هم تکلیفش مشخص است و وضعیت کشور بیانگر این است که دولت تاکنون کار کارشناسی را به‌خوبی انجام نداده است، لذا ادعای دولت مبنی بر کار کارشناسی در طرح اجرا شده دارای نقص است».


گلمرادی اضافه کرد: «دولت باید محکم پای کار باشد، اکنون هم مردم در حال تحمل گرانی‌های با رقم بالا هستند».


وی با اشاره به این‌که معاون رئیس‌جمهور اعلام کرد که افزایش قیمت بنزین تنها چهار درصد در گرانی تأثیر دارد، اعلام کرد: «این چهار درصدی که رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده، یک ادعای کاذب است و در برخی موارد گرانی‌ها چشمگیر بوده است؛ بنابراین پیشنهاد این است که اکنون که قرار است این طرح اجرا شود، دولت به جد وارد صحنه شود و بر کالاهای اساسی کنترل داشته باشد تا مردم در این اقتصاد ناکارآمد کمتر آسیب ببینند».


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته