دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مهر 1394 - 13:35
بعد از سفر به قاهره

فرستاده «پوتین» برای دیدار با معارضان سوری راهی ترکیه شد

فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه به غرب آسیا صبح امروز یکشنبه پس از سفر دو روزه به مصر و دیدار با اعضای وابسته به کمیته معارضان سوریه در قاهره راهی ترکیه شد تا با گروهی از معارضان سوری دیدار و گفت‌وگو کند.
کد خبر : 44558

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از «آناتولی»، در بیانیه وزارت امورخارجه مصر آمده است: «میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه به غرب آسیا در خلال سفرش به قاهره با اعضای وابسته به کمیته معارضان سوریه دیدار و درباره راهکارهای میدانی حل بحران این کشور گفت‌وگو کرد.


در این بیانیه آمده است: کمیته وابسته به معارضان سوریه در قاهره به مقام روسی از اهمیت انجام اقدامات سیاسی در چارچوب کنفرانس ژنو گفتند و هم‌زمان خواستار مبارزه با تروریسم شدند.


وزارت امورخارجه مصر افزود: «سامح شکری» وزیر امور خارجه شب گذشته (شنبه) در قاهره مذاکراتی با «بوگدانوف» انجام داد و دو طرف بر لزوم اقدام در چارچوب توافق ژنو و نیز مبارزه با گروه‌های تروریستی توافق کردند. همچنین دو طرف راهکاری درباره تشکیل هیئت حاکمی برای دوره انتقالی در سوریه ارائه کردند.


علاوه بر این، «بوگدانوف» روز گذشته به دیدار «نبیل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب رفت و با وی درباره ازسرگیری مذاکرات صلح میان دولت و معارضان سوری گفت‌وگو کرد.


پایگاه خبری «محیط» گزارش کرد: «العربی» در این دیدار آخرین تحولات بحران سوریه را با «بوگدانوف» بررسی و بر لزوم تحرک باهدف از سرگیری مذاکرات میان دولت و معارضان سوری پافشاری کرده است.


وی همچنین افزود: باید مقدمات حل بحران سوریه بر طبق نشست ژنو ارائه شود تا مردم سوریه بتوانند با پایان خونریزی و جنگ در این کشور، سرنوشت خود را تعیین کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته