دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مدیرعامل «دماوند» از محصولاتش دفاع کرد

دبیرکل انجمن صنایع غذایی ایران با تاکید بر اینکه مسئولان «دماوند» به علت اطمینان خود به این محصول از دستور سازمان غذا و دارو مبنی بر عدم توزیع آن در بازار تمکین نکردند، گفت: اتفاقات اخیر حق این شرکت نبود و باید کمک کنیم تا دماوند به بازار برگردد.
کد خبر : 44556

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، کاوه زرگران در نشست خبری امروز خود با تاکید بر اینکه آب آشامیدنی دماوند یک برند ملی است، افزود: این محصول جزو سه برند و شرکت برتر کشور ما است و مردم می‌توانند با اعتماد این محصول را مصرف کنند.


وی تصریح کرد: این محصول بیش از گذشته پایش می‌شود و همه سازمان‌های ذیربط اجازه ورود آن به بازار را داده‌اند.


در این نشست مدیر عامل شرکت آب آشامیدنی دماوند نیز با بیان اینکه اتفاقات اخیر بدون اسناد و مدارک درباره شرکتی مانند دماوند با 40 سال سابقه منحصر به فرد است، گفت: از آنجا که سیاست ما در همه کشورها احترام به مقامات و مردم است، برای جلوگیری از ایجاد هر گونه تنش در طول بررسی‌های دو طرف و رسیدن به نتیجه‌ای قطعی سکوت کردیم.


میشل راستکائو افزود: با وجود همکاری دماوند با مسئولان، خبرهای متناقضی مطرح شد و این امر نه تنها موجب خدشه دار شدن برندی 40 ساله شد، بلکه به صنعت آب معدنی نیز لطمه وارد کرد.


وی با تاکید بر اینکه آب آشامیدنی دماوند همواره از هر گونه آلودگی عاری بوده است، تصریح کرد: شرکت برای همکاری با مسئولان سازمان‌های ذی‌ربط چند آزمایش نیز به صورت مستقل انجام داد که در تمامی آنها هیچ گونه آلودگی میکروبی اعم از سودوموناس یافت نشد.


راستکائو با بیان اینکه نتایج تمام آزمایش‌ها موجود و قابل ارائه است، ادامه داد: شرکت دماوند همواره با مصرف‌کننده صادق بوده است و در همین راستا نیز از دوسال اخیر اعلام کرد که دماوند دیگر آب معدنی تولید نمی‌کند.


به گفته مدیر عامل شرکت آب آشامیدنی دماوند، تغییر سبک تولیدی در این شرکت به علت ترجیح مصرف‌کننده برای داشتن آب سبک است و این امر از دو سال گذشته با اضافه کردن سیستم میکروفیلتراسیون به خط تولید پی گرفته شده است.


دماوند نه تنها از سودوموناس بلکه از هر گونه آلودگی میکروبی عاری است

وی درباره خبرهایی که از لغو پروانه آب معدنی دماوند منتشر شده بود، نیز بیان کرد: این شرکت برای تکامل سیر تولید خود از آب معدنی به آب آشامیدنی، دیگر محصولی تحت عنوان آب معدنی تولید نکرد و حتی ماه‌ها به صورت عمدی مجوز تولید آب معدنی را نیز تمدید نکرده است.


راستکائو با تاکید بر اینکه شرکت دماوند تا به امروز هیچ گونه گزارشی درباره کیفیت نامناسب محصول دریافت نکرده است، اضافه کرد: درباره توزیع محصول در بازار پس از دستور شفاهی معاون سازمان غذا و دارو هم باید گفت‌ که برداشت درستی از این امر نداشتیم. البته دماوند تنها محصولات موجود در برنامه عرضه خود پیش از این دستور را در بازار توزیع کرد.


وی با بیان اینکه دماوند به عنوان یک برند خوشنام ایرانی، صنعت آب معدنی ایران را بهبود بخشید، افزود: دماوند در تمام دوران سخت تحریم‌ها سرمایه خود را از کشور خارج نکرد تا الگوی موفقی برای سایر شرکت‌های خارجی مایل به سرمایه گذاری در ایران باشد.


مدیرعامل شرکت آب آشامیدنی دماوند در پاسخ به این پرسش که آیا نتایج آزمایش‌های سازمان غذا و دارو مورد قبول این شرکت بوده است، تصریح کرد: ما تا کنون هیچ گونه نتیجه رسمی از سازمان غذا و دارو دریافت نکردیم. این در حالی است که نتیجه همه آزمایش‌های داخلی و آزمایشگاه مستقل فرانسوی بیانگر عاری بودن دماوند از هرگونه بیماری و میکروب است.


وی با تاکید بر اینکه در آزمایش‌های آب به علت نیاز به دقت و سختگیری بسیار نباید هیچ گاه به یک نمونه و یک بطری برای اخذ نتیجه اکتفا کرد، ادامه داد: دماوند نه تنها از سودوموناس بلکه از هر گونه آلودگی میکروبی عاری است.


سازمان غذا و دارو شفاهاً عدم تولید و توزیع محصول را به ما اعلام کرد و ما هم به درستی متوجه نشدیم که چرا نباید به توزیع آب آشامیدنی دماوند در بازار ادامه بدهیم

راستکائو با بیان اینکه سازمان استاندارد پس از نمونه‌برداری از محصولات توزیع‌شده در بازار به نتایج مشترک با ما رسید، بیان کرد: این سازمان شفاها عدم تولید و توزیع محصول را به ما اعلام کرد و ما هم به درستی متوجه نشدیم که چرا نباید به توزیع دماوند در بازار ادامه بدهیم، به همین علت بنا بر حصول اطمینان از کیفیت محصول توزیع صورت گرفت.


وی درباره شائبه‌‌های پیش آمده پس از اظهار نظرهای متناقض سازمان غذا و دارو درباره کیفیت آب آشامیدنی دماوند نیز گفت: دماوند یک شرکت بین المللی است که نه تنها به کسی پول نمی‌دهد، بلکه کسی را به انجام کاری هم مجبور نمی‌کند.


مدیر عامل شرکت آب آشامیدنی دماوند درباره زیان این شرکت طی یک ماه اخیر نیز گفت: آب آشامیدنی دماوند به مدت 30 روز هیچ گونه فعالیتی اعم از تولید و یا فروش نداشته و ما درحال بررسی زیان‌های مالی شرکت هستیم. 30 روز برای یک شرکت زمان طولانی است و مدت زمان مورد نیاز برای انجام یک نمونه‌گیری تنها 48 ساعت است.


انتهای پیام/

برچسب ها: کاوه زرگران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته