دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نایب رئیس خانه‌ اقتصاد: تصور واهی کاهش قیمت به رکود بازار منجر شد

نایب رئیس خانه‌ اقتصاد ایران گفت: تصور واهی کاهش قیمت محصولات داخلی و ورود کالاهای خارجی پس از لغو تحریم‌ها، به رکود بازار منجر شد.
کد خبر : 44555

علی صدری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه تصمیم جدید دولت برای تزریق نقدینگی به بازار به معنای آن نیست که مردم پیش از این پول کافی برای خرید نداشته‌اند،‌ افزود: دولت قصد دارد با این اقدام بازار را از سوی تقاضا تحریک کند.


وی با تاکید بر اینکه با نخریدن کالاها، قیمت آنها به نصف کاهش پیدا نمی‌کند، گفت: قیمت تمام‌شده کالا یکی از ارکان قیمت‌گذاری در بازار است و غیر از آن حاشیه سود هم باید در نظر گرفته شود.


صدری با ابراز امیدواری برای ایجاد رونق در کسب و کار با بسته اقتصادی جدید دولت تصریح کرد: رکود فعلی صرفا ناشی از عوامل حاکمیتی نیست و در آن عوامل اجتماعی و فرهنگی نیز نقش دارند.


وی با اشاره به سند چشم‌انداز 20 ساله، ابلاغ‌ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و قوانین اقتصادی مصوب مجلس گفت: ما شاهد برنامه‌ها و سیاست‌های اقتصادی خوبی در سال‌های اخیر بوده‌ایم، اما در اجرای آنها مدیران میانی و کارشناسان بدنه دولت کمتر همراهی کرده‌اند.


نایب رئیس خانه‌ اقتصاد ایران با بیان اینکه دولت باید خود را چابک کند،‌ عنوان کرد: برای اینکه بدنه دولت از حالت لختی خارج شود، باید ساختار خود را کوچک و از مدیران جوان در کنار تجربه پیشکسوتان استفاده کند.


او ادامه داد: برای خروج از رکود، مهمترین اقدام اجرای اصل 44 یا همان خصوصی‌سازی است؛ البته با شرایط واقعی که مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته ابلاغ کردند، نه اتفاقاتی که در این سال‌ها شاهد آن بودیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته