دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1398 - 12:22
آنا گزارش می‌دهد؛

آیا دولت می‌تواند بازار را بعد از افزایش قیمت بنزین مدیریت کند؟/ سخنگوی سازمان تعزیرات: گشت‌های مشترک در کشور 2 برابر شده است

بعد از اصلاح قیمت بنزین از سوی دولت، نگرانی‌هایی بابت افزایش قیمت سایر اقلام بین مردم به وجود آمد؛ اما سازمان تعزیرات برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، گشت‌های خود در کشور را 2 برابر کرده است.
کد خبر : 445535
644.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، بعد از اقدام اخیر دولت در اصلاح قیمت بنزین، موجی از نگرانی‌ها به‌ویژه بین طبقات پایین جامعه به وجود آمد و به همین دلیل در دو روز گذشته شاهد اعتراضات مردمی در نقاط مختلف کشور بودیم.


اکثر مردم از این بابت ناراحت بودند که افزایش قیمت بنزین، موجب افزایش قیمت سایر اقلام خواهد شد، البته تمام مسئولان کشوری بر این نکته تأکید داشتند که قیمت هیچ کالایی به بهانه افزایش قیمت بنزین نباید بالا برود. حتی رهبر معظم انقلاب نیز درخصوص موضوع افزایش قیمت بنزین، از این تصمیم سران قوا حمایت کردند و از طرفی بر این نکته تأکید داشتند که مسئولان با افراد سودجویی که قیمت سایر اقلام را بالا می‌برند، برخورد کنند تا مردم با مشکلات مختلفی در زمینه تأمین مایحتاج زندگی مواجه نشوند.


اینکه همه مسئولان به موضوع عدم بالا رفتن قیمت کالاهای دیگر تأکید دارند، امری ستودنی است و باید دید که در عمل نیز چه اقداماتی در این خصوص انجام خواهد شد.


از طرفی سازمان تعزیرات یکی از نهادهایی است که در شرایط فعلی می‌تواند نقش بسزایی در برخورد با سودجویان ایفا کند؛ این نکته مورد تأکید و تأیید سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی نیز قرار دارد.


حضور محسوس و نامحسوس مأموران تعزیرات در بازار


براساس این گزارش، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره اقدامات مأموران تعزیرات برای مدیریت بازار به خبرنگار آنا گفت: سازمان تعزیرات حکومتی براساس وظایف ذاتی‌ای که دارد با هر نوع تخلف اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار و ... برخورد می‌کند و از طرفی بعد از اصلاح قیمت بنزین از سوی دولت، مردم از بابت افزایش قیمت سایر اقلام و محصولات نگرانی داشتند. به همین جهت مأموران سازمان تعزیرات به‌طور ویژه در بازار حضور دارند و با هر نوع تخلف گران‌فروشی برخوردهای لازم را صورت خواهند داد.


وی ادامه داد: از طرفی تصمیم گرفتیم تا تعداد گشت‌های مشترک تعزیرات در کشور را 2 برابر کنیم و این گشت‌ها تا ساعات پایانی شب به‌طور محسوس و نامحسوس بازار را رصد می‌کنند.


رایگانی خاطرنشان کرد: در این زمینه به مدیران تمام استان‌ها ابلاغ شده است تا اگر تخلفی در زمینه گران‌فروشی یا کم‌فروشی به آنها رسید، این پرونده‌ها را خارج از نوبت رسیدگی کنند و بعد از یک هفته حکم متخلفان را نیز صادر کنند. همچنین بنا شده تا اگر تعداد پرونده‌ها بالا بود، شعب ویژه با موضوع برخورد با گران‌فروشان تشکیل شود.


سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه طرح مذکور تا پایان عید نوروز ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: مأموران تعزیرات در کنار مردم هستند و تمام تلاش خود را خواهند کرد تا مردم با کمترین مشکل روبه‌رو شوند. به اصناف نیز اعلام کردیم تا به هیچ عنوان قیمت کالاها را افزایش ندهند.


وی گفت: رهبر معظم انقلاب نیز اعلام کردند که مسئولان مراقبت کنند تا شاهد افزایش قیمت سایر اقلام در کشور نباشیم.


بر این اساس، باید منتظر بمانیم و ببینیم که مسئولان می‌توانند با مدیریت بازار، مانع بروز مشکلات جدید اقتصادی شوند یا خیر.


انتهای پیام/4110/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته