دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1398 - 10:22

امروز در مجلس چه گذشت؟

نمایندگان بهارستان امروز در جلسه صبح برخی از طرح و لوایح را بررسی کردند.
کد خبر : 445510
_MID0135.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس برخی از لوایح و طرح‌ها را بررسی کردند.


نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۶۲ رأی موافق، ۹۲ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در جلسه، ماده ۴ لایحه «درآمد پایدار و هزینه‌ شهرداری‌ها و دهیاری‌ها» را تصویب کردند؛ البته برای بررسی بیشتر به کمیسیون نیز ارجاع شد.


در ادامه جلسه  امروز کلیات و جزئیات لایحه اصلاح مواد ۱، ۷ و ۳۰ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی تصویب شد.


بر این اساس، نمایندگان مجلس ترکیب اعضا،  وظایف و اختیارات هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار را در راستای توسعه فعالیت بخش های غیر دولتی در اقتصاد ملی تعیین کردند.


قوه قضائیه مکلف شد برای رسیدگی به تخلفات و جرایم ناشی از اجرای این قانون، شعب خاصی را برای حوزه مجوزها و کسب و کار تعیین کند.


همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری- صنعتی، اصلاح محدوده دو منطقه آزاد تجاری صنعتی و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی را رفع کردند.


در ادامه جلسه امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تأمین نظر شورای نگهبان موادی از لایحه تجارت را اصلاح کردند. براساس این اصلاحات یک تبصره به شرح زیر به ماده ۲۷۹ لایحه تجارت الحاق شد: تبصره- بانک ها و سایر موسسات اعتباری موظفند قرارداد اعطای تسهیلات خود را به نحوی منعقد کنند که در صورت عدم پرداخت دین، وصول طلب ابتدا از مدیون و وثیقه‌های متعلق به خود او و سپس در صورت عدم کفایت اموال و وثیقه های مدیون، از ضامن و سایر وثیقه‌های دین مطالبه شود.


انتهای پیام/4082/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته