دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1398 - 10:59
کارشناس هواشناسی خبر داد؛

بارش برف در تهران از عصر روز دوشنبه/ میزان بارش‌ها تاکنون از حد نرمال کمتر بوده است

کارشناس هواشناسی گفت: مردم تهران از بعدازظهر روز دوشنبه شاهد بارش برف در پایتخت خواهند بود.
کد خبر : 445368
pq7EARkI5TRl.jpg

احد وظیفه در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره وضعیت هوای کشور اظهار کرد: از امروز بعدازظهر بارش باران را در سواحل شمال کشور شاهد خواهیم بود. همچنین مردم تهران از بعدازظهر روز دوشنبه شاهد بارش ضعیف برف هستند.


وی افزود: از سه‌شنبه بارندگی‌ها در شهرهای تهران و شمال غرب کشور قطع می‌‌شود و محدود به شمال کشور خواهد شد.


کارشناس هواشناسی درباره میزان بارش‌ها از ابتدای سال تاکنون اظهار کرد:‌ در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و قسمت کمی از شمال غرب کشور تا کردستان بارش‌ها کمتر از نرمال بوده است .


وظیفه افزود: بارش‌هایی که در جنوب البرز و حوزه مرکزی بوده در حد نرمال و بارش‌هایی که در کرمانشاه، ایلام و در جبهه غربی بوده تاکنون میانگین پهنه‌ای استانی آن زیر نرمال بوده است.


وی با بیان اینکه میزان بارش‌ها نسبت به سال گذشته تا این موقع سال 80 درصد کمتر است، گفت: در استان‌هایی مثل بوشهر و فارس بارش‌ها زیر نرمال بود.


وظیفه در مورد وضعیت آب و هوا در مناطق مختلف کشور گفت: سواحل خلیج فارس به مرور با افزایش ابر مواجه شده و برای بعداز ظهر امروز تا روز سه‌شنبه بارش باران پیش‌بینی می‌شود. همچنین در غرب استان فارس، خلیج فارس و بوشهر بارش‌های قابل توجهی صورت می‌گیرد به طوری که این بارندگی‌ها کمبود بارش را از ابتدای سال  جبران خواهد کرد.


انتهای پیام/4046


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته