دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مهر 1394 - 12:27

کویت خواستار آغاز فعالیت‌ها برای لغو عضویت اسرائیل در «اتحادیه بین‌المجالس» شد

رئیس پارلمان کویت در واکنش به افزایش جنایات اسرائیلی‌ها، از همه کشورهای عربی خواست برای خروج اسرائیل از «اتحادیه بین‌المجالس» تلاش کنند.
کد خبر : 44524

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری رسمی کویت، «مرزوق غانم» رئیس «مجلس امت» (پارلمان) کویت در نشست اضطراری اتحادیه پارلمان‌های عربی، که با هدف بررسی جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها در روزهای اخیر تشکیل شده بود، گفت: این برای ما به‌عنوان یک عرب افتخار نیست که عضو «اتحادیه بین‌المجالس» باشیم در حالی که نتوانیم کار مفیدی انجام دهیم که بازتاب داشته باشد. ما به‌عنوان نمایندگان پارلمان‌ها و اعضای اتحادیه پارلمانی باید برای خروج اسرائیل از این اتحادیه تلاش کنیم.


«غانم» افزود: این اقدام باید اهداف ما را محقق کند و نباید به اقدامی نمادین بسنده کنیم. هدف ما از اجلاس آینده که به ریاست لبنان برگزار می‌شود باید رای‌گیری درباره خروج اسرائیل از اتحادیه «بین‌المجالس» باشد تا به‌نوعی با فلسطینیان ابراز هم‌دردی شود. ما باید با تلاش خود، تعداد آرای لازم برای لغو عضویت اسرائیل از اتحادیه را کسب کنیم.


وی تاکید کرد: اقدامات وحشیانه و نژادپرستانه اسرائیل علیه ملت فلسطین مخالف با تمام توافق‌های بین‌المللی ازجمله میثاق‌نامه اتحادیه «بین‌المجالس» است.


از سوی دیگر «فائز شوابکه» دبیرکل جدید اتحادیه «بین‌المجالس» نسبت به این اقدام هشدار داد و گفت باید نشست هماهنگی میان کشورهای عربی برای بررسی طرح انجام شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب