دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مهر 1394 - 11:38
در دیدار با نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق

لاریجانی: وفاق درونی برای اقلیم کردستان عراق ضروری است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط دوستانه‌ای که میان دو کشور ایران و اقلیم کردستان عراق برقرار است، گفت: استقرار امنیت داخلی کردستان عراق امر مهمی است که نباید از آن غافل ماند.
کد خبر : 44520

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی امروز -یکشنبه 26 مهرماه- در دیدار با نچیروان بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق و هیئت همراه اظهار کرد: شرایط شما بسیار دشوار است زیرا از یک طرف با دشمن خود یعنی داعش باید مبارزه کنید و از طرف دیگر مسائل داخلی را باید حل و فصل نمایید.


وی تصریح کرد: اقلیم کردستان عراق باید در داخل به یک وفاق درونی دست پیدا کند تا دشمنانی مانند داعش از دو‌دستگی‌ها و اختلافات داخلی نتوانند سوء‌استفاده نکند.


رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط دوستانه‌ای که میان دو کشور ایران و اقلیم کردستان عراق برقرار است، ادامه داد: استقرار امنیت داخلی کردستان عراق امر مهمی است که نباید از آن غافل ماند.


در ادامه این دیدار «نیکروان بارزانی»، نخست‌وزیر اقلیم کردستان، تصریح کرد: داعش دشمن اصلی ما در منطقه است که البته با همکاری‌هایی که در منطقه صورت گرفت، توانسته‌ایم قدرت آنها را کاهش داده و خیلی از مناطق را تا مرز موسل آزاد نماییم.


وی با اشاره به مشکلات داخلی در حوزه سیاسی و اقتصادی اظهار کرد: بحث‌های زیادی میان مسئولان اقلیم، احزاب و پارلمان وجود دارد که ما سعی داریم با همفکری به یک تفاهم مشترک برسیم زیرا هرچه اختلافات درونی بیشتر باشد نفوذ دشمنان قوی‌تر خواهد بود.


نخست‌وزیر اقلیم کردستان خاطرنشان کرد: البته در حوزه مسائل اقتصادی هم مشکلاتی مانند پناهندگان و آوارگان که آمارشان به حدود یک میلیون و 700 هزار نفر می‌رسد، داریم که باید وضع آنان را سر و سامان دهیم.


وی در ادامه اظهار کرد: موضوع مورد بحث دیگر در داخل اقلیم و احزاب نحوه انتخاب رئیس اقلیم کردستان است که درباره آن هم باید به یک نقطه مشترک برسد که آیا رئیس از سوی مردم انتخاب شود یا از سوی پارلمان و اینکه حدود اختیارات رئیس اقلیم تا چه اندازه باید باشد.


بارزانی در پایان این دیدار با تشکر از جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت‌هایی که همیشه از آنان داشته، خواستار ادامه این روند و گسترش مراودارت در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته