دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1398 - 16:54

اجماع احزاب لبنانی بر نامزدی «صفدی» به عنوان نخست‌وزیر جدید

احزاب اصلی لبنان بر سر نامزد تصدی نخست وزیر این کشور به توافق رسیده‌اند تا از نامزدی محمد صفدی به عنوان نخست‌وزیر جدید حمایت کنند.
کد خبر : 445158
4.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، به گزارش منابع خبری لبنان، شامگاه گذشته سعد حریری، سرپرست نخست‌وزیری و رهبر حزب جریان المستقبل، متنفذترین حزب سنی‌های لبنان، و دو حزب شیعه امل و حزب‌الله توافق کردند که از نامزدی محمد صفدی به عنوان نخست‌وزیر جدید حمایت کنند.


وب‌سایت المستقبل، وابسته به سعد حریری، گفته است که توافق بر سر نخست‌وزیری آقای صفدی در ملاقات سعد حریری با علی حسن خلیل، نماینده جنبش امل، و حسین الخلیل، نماینده حزب‌الله لبنان به دست آمد. بر اساس این گزارش، حزب جریان ملی آزاد، از احزاب عمده مسیحی لبنان نیز از این پیشنهاد حمایت کرده است.


طبق قانون اساسی لبنان، رئیس‌جمهوری باید از مسیحیان، نخست‌وزیر از مسلمانان سنی و رئیس مجلس از مسلمانان شیعه باشند. نخست‌وزیر توسط رئیس‌جمهوری مأمور تشکیل کابینه می‌شود و باید رأی اعتماد مجلس را به دست آورد.


هنوز منابع رسمی این احزاب در مورد توافق بر سر نامزدی محمد صفدی اظهارنظری نکرده‌اند.


محمد صفدی، بازرگان و از سیاستمداران سنی لبنان است، هفتادوپنج سال دارد و در دولت‌های قبلی لبنان، سمت‌های وزیر اقتصاد و وزیر دارایی و تجارت را برعهده داشته است. او نماینده پارلمان لبنان است.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته