دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1398 - 11:01

45 نفر در ترکیه بازداشت شدند

علی‌رغم لغو وضعیت اضطراری در ترکیه، اقدامات دولت در پاک‌سازی این کشور از اعضای گروه وابسته به «فتح‌الله گولن» ادامه دارد.
کد خبر : 445112
4.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از آناتولی، دادستانی آنکارا امروز برای 121 نفر از مظنونان به همکاری با سازمان گولن و دست‌داشتن در کودتای نافرجام 15 جولای 2016 در 29 استان این کشور حکم بازداشت صادر کرد که نیروهای امنیتی تاکنون 45  نفر از آن‌ها را بازداشت کردند.


اتهام اصلی این افراد در کنار متهم بودن به استفاده از نرم‌افزار «بای‌لاک» (برنامه‌ مورد استفاده عوامل گولن در شب کودتا) لو دادن سؤالات آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های دولتی در سال 2011 است. لو دادن سؤالات آزمون‌های استخدامی یکی از روش‌های سازمان گولن برای وارد کردن نفوذی‌های خود به نهادهای دولت ترکیه بود.


آنکارا سازمان گولن را - که اعضای آن به صورت مویرگی در بیشتر نهادها و سازمان‌های دولتی ترکیه نفوذ کرده بودند - تروریستی و عامل کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ می‌داند و از آمریکا خواسته که او را به ترکیه بازگرداند.


دولت ترکیه از زمان وقوع کودتای نافرجام تا کنون، ضمن اعمال حالت فوق‌العاده در ترکیه (که یک سال پیش منقضی شد) بیش از ۷۰ هزار نفر را بازداشت و حدود ۱۷۰ هزار نفر را از مشاغل دولتی اخراج کرده است. این بازداشت‌ها و اخراج‌ها هنوز هم ادامه دارد. 


انتهای پیام/4129/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته