دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1398 - 00:05
شیخ نعیم قاسم در گفتگو با آنا:

برای مقابله با محور عبری-غربی از اختلافات پرهیز شود/فلسطین؛ موضوع وحدت آفرین میان جوامع عربی و اسلامی

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اگر بخواهیم با غرب و صهیونیست‌ها مقابل کنیم ناگزیر هستیم تا به این باور دست یابیم که نباید میان اعراب و مسلمانان هیچ اختلافی وجود داشته باشد.
کد خبر : 445088

گروه بین الملل خبرگزاری آنا: ساختار قدرتمند امت اسلامی در حال حاضر مدیون خون شهدایی است که در راه وحدت و اتحاد امت  اسلامی ریخته شده است. 


مسلمانان باید حول محور فلسطین وحدت داشته باشند و اتحاد مسلمانان حول این موضوع، باعث موفقیت آن‌ها خواهد شد.


شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین الملل خبرگزاری آنا گفت: استحکام محور مقاومت در یک کلام خلاصه می‌شود و آن وحدت است و با این وحدت می‌توان راه آزادی فلسطین اشغالی را از بند صهیونیست‌ها فراهم کرد. در دنیایی قرار داریم که نمی‌توان با دنبال کردن مسیر تفرقه و وجود چند دستگی در مقابل زورگویان ایستاد و مقاومت کرد.


وی افزود: جهاد در اسلام چندین نوع دارد و والاترین جهاد در دوره ما همان است که چندین کشور، چندین گروه و چند ملت جمع شدند و تحت عنوان یک محور مقابل استکبار و آمریکا ایستادگی می‌کنند. آنها با حضورشان در این محور فرهنگ هایشان را به هم نزدیک می کنند و به پویایی اقتصاد و سیاستشان کمک شایانی می شود. 


شیخ نعیم قاسم تأکید کرد: در کنار محور مقاومت می‌توان محور دیگری تعریف کرد که در آن کشورها و ملت هایی جمع شده اند که خواهان استقلال کشورهایشان و آزادی هستند. اگر به این محور نگاهی بیندازیم متوجه می شویم مردمانشان در راه آرمان خود خون می دهند و از موضوع فلسطین حمایت می کنند؛ موضوعی که مقدمه مواجهه با دشمن صهیونیستی است که می خواهد کشورهای عربی و کل کشورهای اسلامی را در زیر سلطه خود قرار دهد.


سیطره غرب بر امت اسلام سیطره غربی ها را به دنبال خواهد داشت


شیخ نعیم قاسم تأکید کرد: سیطره صهیونیست‌ها بر کشورهای عربی و اسلامی سیطره غرب را در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی به دنبال خواهد داشت و اگر بخواهیم با غرب و صهیونیست‌ها مقابل کنیم ناگزیر هستیم تا به این باور دست یابیم که نباید میان اعراب و مسلمانان هیچ اختلافی وجود داشته باشد؛ به ویژه اینکه اگر چنین موضوعی محقق شود دیگر مشکلات جهان اسلام نیز حل خواهد شد. 


معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد تجربه ثابت کرده است موضوع فلسطین می‌تواند موضوع وحدت آفرین میان جوامع عربی و اسلامی باشد و توطئه‌ها را علیه این کشور ها ناکام بگذارد. محور مقاومت محوری است که در آن همه کشورهای اسلامی باید زیر پرچم ایران و به رهبری آیت الله خامنه ای جمع شوند و این یک پیام قوی و تاثیرگذار برای کل جوامع اسلامی است.


 انتهای پیام/۴۰۳۳/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته