دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1398 - 19:53

طنین دلنشین «حال خوش خواندن» در مرکز تبادل کتاب

آئین پاسداشت روز کتاب و کتاب‌خوانی با عنوان «حال خوش خواندن» در  مرکز تبادل کتاب برگزار شد.
کد خبر : 445077
photo_2019-11-14_19-43-28 (2).jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط عمومی مرکز تبادل کتاب، آئین پاسداشت روز کتاب و کتاب‌خوانی با عنوان «حال خوش خواندن» مقارن با اعیاد ولادت رسول گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) و به مناسبت روز کتاب و کتاب‌خوانی، در  مرکز تبادل کتاب برگزار شد.


در این مراسم فرهانی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و سالک رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران حضور داشتند.


شروع برنامه با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران همراه بود. سپس مردان نقره‌ای آیتم نمایشی کوتاهی را در زمینه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و تبادل کتاب اجرا کردند.


حسین محروقی مجری این برنامه ضمن خوش‌آمد گویی به میهمانان از فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران برای سخنرانی دعوت به‌عمل آورد.


فراهانی ضمن تبریک میلاد پیامبر اسلام (ص ) و امام جعفر صادق و گرامی‌داشت تقارن این ایام با هفته کتاب و کتاب‌خوانی دقایقی را درباب اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی و همت بیشتر مسئولین حوزه فرهنگ به‌ویژه  برای نسل جوان در راستای فراهم آوردن امکانات لازم برای بالا بردن سرانه مطالعه در ایران، صحبت کرد و از تلاش خود برای انس هرچه بیشتر فرزندانش با کتاب گفت.


سخنران دوم این مراسم سالک ریاست سازمان بسیج شهرداری تهران بود. ایشان نیز ضمن تبریک ایام ولادت حضرت رسول(ص) و امام جعفر صادق(ع) و گرامی‌داشت تقارن آن با روز کتاب و کتاب‌خوانی با قرائت آیه اقراء بسم ربک الذی خلق  از تأکید قرآن و دین مبین اسلام در حوزه خواندن و اندیشیدن گفت و این‌که خود وقت زیادی را برای خرید کتاب و مطالعه آن، به‌ویژه با فرزندانش صرف می‌کند و البته به این نکته اشاره کرد که  تبادل کتاب برایش سخت است؛ به‌واسطه علاقه‌ای که به کتاب‌هایش دارد چرا که آنان را با وسواس خاص انتخاب می‌کند و ابراز امیدواری کرد که مرکز تبادل کتاب بتواند بستر مناسبی برای جوانان به‌ویژه علاقه‌مندان به کتاب برای بهره برداری هرچه بهتر در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی باشد.


در ادامه برنامه سیدعلی رکن الدین ، اشعاری را در مدح پیامبر اکرم (ص) قرائت کرد که مورد توجه مخاطبین قرار گرفت و با تشویق حضار همراه بود.


بعد از شعرخوانی این شاعر جوان، گل علی بابایی، رئیس سازمان ادبیات و هنری بنیاد حفظ آثار و  نشر ارزش‎های دفاع مقدس، نویسنده کتاب حماسه بی‌پایان و سالار تیپ عمار دقایقی را در جمع کتابداران مرکز تبادل کتاب و دیگر حضار  به سخنرانی پرداخت و در خصوص حفظ فرهنگ ایثار و شهادت و چاپ کتاب‌های مناسب در این زمینه برای آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس و ایجاد الگوهایی مناسب در جامعه تأکید کرد.


از اتفاقات قابل توجه این برنامه که شور و نشاط خاصی را در برنامه ایجاد کرد، حضور موسی سلامت-معروف به عمو موسی- جانباز قطع نخاعی جنگ تحمیلی و از طرفداران متعصب باشگاه پرسپولیس بود، که مورد تقدیر مدیریت مرکز تبادل کتاب، جناب آقای یاسر میرزایی قرار گرفت.


در بخش بعدی این برنامه از سه کاربر برتر این مرکز که دارای بیشترین تراکنش مبادله کتاب را داشتند تقدیر به‌عمل آمد که در میان آنان یک پزشک خانوم متخصص اطفال، یک خانوم فوق لیسانس معماری و یک آقای دارای مدرک کارشناسی ارشد بود که از آشنایی خود با مرکز تبادل کتاب بسیار خرسند بوده و دیگران را نیز تشویق به تبادل کتاب کردند.


لازم به ذکر است که در تمام مدت برنامه گروه نمایشی مردان نقره‌ای  به اجرای نمایش  پرداخته و دیگران را به مطالعه و مبادله کتاب‌هایشان دعوت می‌کردند.


در انتها مهمانان برنامه بعد از برش کیک، امضای یادمان برنامه، جمله‌ای را به رسم یادبود در باب اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی نوشتند.


انتهای پیام/4127/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته