دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1398 - 10:13

اولین جلسه تحقیقات علنی استیضاح ترامپ برگزار شد

اولین جلسه تحقیقات علنی به‌منظور استیضاح ترامپ در حالی برگزار شد که سفیر موقت آمریکا در اوکراین موضوع جدیدی علیه کلیددار کاخ سفید مطرح کرد.
کد خبر : 444977

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از هیل، اولین جلسه علنی تحقیقات در راستای استیضاح ترامپ با طرح موضوعی جدید، برگزار شد.


موضوع جدید مطرح‌شده را یک دیپلمات ارشد آمریکایی در بدو جلسه علنی تحقیقات به‌منظور استیضاح ترامپ مطرح کرد و گفت که رئیس‌جمهور آمریکا از مقامات اوکراینی مستقیماً درباره تحقیق و تفحص پیرامون فعالیت‌های اقتصادی پسر «جو بایدن»، نامزد مطرح دموکرات در انتخابات 2020 سؤال کرده است.


کنگره مشغول رسیدگی به این ادعای مهم است، چراکه در صورت صحت آن، ترامپ بیش از گذشته برای تحت‌فشار قرار دادن مقامات اوکراینی برای تحقیق درباره معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا مورد پیگرد قرار می‌گیرد.


دموکرات‌ها معتقدند که ترامپ برای کسب اطلاعات منفی علیه بایدن، رئیس‌جمهور اوکراین را تحت‌فشار قرار داده است و از این رهگذر، «مقدمات دخالت یک رئیس‌جمهور خارجی را در فرایند انتخاباتی آمریکا» فراهم کرده است.


«بیل تیلور»، سفیر موقت آمریکا در اوکراین، در اظهاراتش طی این جلسه گفت که یکی از دستیارانش مکالمه‌ای از رئیس‌جمهور را شنیده که در آن از اوکراینی‌ها درباره بایدن فعالیت اقتصادی پسر جو بایدن سؤال کرده است.


«هانتر بایدن»، پسر جو بایدن در مقطعی که پدرش تلاش‌های دیپلماتیک برای حمایت از دولت وقت اوکراین را بر عهده داشت، به استخدام شرکت «بوریسما هولدینگز» در آمد که در حوزه گاز طبیعی در آن کشور بسیار سرشناس بود. مشخص شدن نقش تجاری پسر جو بایدن در اوکراین باعث نگرانی آن دسته از فعالان ضد فساد شد که معتقد بودند «بوریسما هولدینگز» به دنبال افزایش نفوذش در دولت اوباماست؛ اما بایدن می‌گوید که هرگز با پسرش درباره معاملات تجاری‌اش در کشورهای خارجی صحبت نمی‌کند.


ترامپ در تماسی که تیلور به آن اشاره کرد، مشغول گفتگو با «گوردون ساندلند»، فرستاده آمریکا در اتحادیه اروپا بود و به ترامپ گفته بود که «اوکراین آماده است تا تحقیقات را به سرانجام برساند.»


این در حالی است که ترامپ چندی پیش در پاسخ به سوالی در مورد ساندلند گفته بود که او را خوب نمی‌شناسد!


تماس تلفنی ترامپ با ساندلند، اتفاق مهمی در فرایند تحقیقات به شمار می‌آید، چراکه احتمال برکناری ترامپ از مسندش را بیشتر می‌کند اما هنوز شاهد بی‌واسطه‌ای که این تماس را تأیید کند وجود ندارد.


گفتنی است که در تاریخ آمریکا، فقط دو رئیس‌جمهور (اندرو جکسون و بیل کلینتون) استیضاح شدند که هر دوی آن‌ها از این مهلکه نجات‌یافته و به کار خود ادامه داند. تنها «ریچارد نیکسون» بود که به دلیل رسوایی «واترگیت»، در مسیر استیضاح قرار گرفت اما پیش از آن، استعفا داد و کاخ سفید را ترک کرد.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته