دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۷۰ بازیکن کلیدی آبی‌پوشان(بخش پایانی)؛

چهره‌های ماندگار تاریخ باشگاه استقلال

باشگاه استقلال محل حضور بازیکنان مختلفی بوده است که موفق شدند اتفاقات خوشی را برای هواداران این باشگاه رقم بزنند.
کد خبر : 444914
1022267_386.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، باشگاه استقلال که در 50 سال اخیر یکی از دو باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران بوده است، بیش از 70 سال از تأسیس آن می‌گذرد و شادی‌ها و غم‌های زیادی را برای علاقه‌مندان به فوتبال رقم زده است.


در تیم فوتبال باشگاه استقلال بازیکنان زیادی حضور داشتند که بسیاری از آن‌ها در تیم ملی بازی کردند و 70 بازیکن سهم بیشتری در موفقیت‌های آبی‌پوشان داشتند که پیش از این به نام 45 بازیکن(اینجا) و (اینجا) اشاره کردیم و در این مطلب به اسامی 25 بازیکن آخر می‌پردازیم.


جواد قراب هافبک شوت‌زن آبی‌ها بود که به همراه این تیم قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شد و یکی از بازیکنان تیم ملی در المپیک مونیخ بود. حسن نظری مدافع مستحکم آبی‌پوشان در جام جهانی 78 آرژانتین یکی از بازیکنان تیم ملی بود و با استقلال قهرمانی در جام حذفی را به همراه لیگ تجربه کرد. احمد منشی‌زاده زننده اولین گل تاریخ دربی‌های سرخابی‌هاست که با این تیم قهرمان جام باشگاه‌های آسیا و باشگاه‌های تهران شد. جواد نکونام با سابقه کاپیتانی تیم ملی فوتبال رکورددار بیشترین بازی ملی است و با آبی‌پوشان قهرمانی در لیگ برتر را علاوه بر موفقیت‌های ملی تجربه کرد. امید ابراهیمی با سابقه 3 قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی برای سپاهان، در حال حاضر عضو تیم یوپن بلژیک است و یکی از بازیکنان ملی‌پوش به‌شمار می‌رود. 


مسعود مژدهی، علیرضا اکبرپور، هادی نراقی، مهدی لواسانی، امیرحسین صادقی، جعفر مختاری‌فر،  امیر هاشمی مقدم، پژمان منتظری، ادموند اختر، وحید طالب‌لو، علی سامره، فابیو جانواریو، سید علی موسوی، سید هادی طباطبایی، سیروس دین محمدی، آندرانیک تیموریان، پیروز قربانی، محمد نوازی، خسرو حیدری و علیرضا نیکبخت واحدی 20 بازیکن دیگری هستند که زحمات زیادی کشیدند تا لحظات خوشی را برای استقلال رقم بزنند و یاد و خاطر آن‌ها از اذهان هواداران آبی‌پوش بیرون نمی‌رود.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته