دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس فوتبال در گفتگو با آنا:

غیرت و شهامت ملی‌پوشان عامل پیروزی بر عراق می‌شود/ ویلموتس نقشی در تیم ملی ایران ندارد

کارشناس فوتبال گفت: ویلموتس نقشی در تیم ملی ایران ندارد و راه پیروزی بر عراق غیرت و شهامت بازیکنان تیم ملی است.
کد خبر : 444791
AG8I0883.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب مرحله گزینشی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های آسیا 2023 چین در ورزشگاه بین‌المللی امان اردن به مصاف عراق می‌رود. شاگردان مارک ویلموتس با شکست در دیدار قبلی مقابل بحرین به رده سوم جدول رده‌بندی سقوط کردند و فردا نباید زمین را بازنده ترک کنند چراکه مسیر صعود آن‌ها به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی بسیار سخت می‌شود.


جلال چراغپور در خصوص تقابل تیم ملی فوتبال ایران و عراق در اردن به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: بازی آسانی نیست و علت آن در رزومه دیدارهای ملی ایران با عراق است. ما هیچ‌وقت بازی آسانی مقابل عراق نداشتیم و در تورنمنت‌های مهمی چون انتخابی جام جهانی و مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا با شکست برابر این رقیب از دور مسابقات کنار رفتیم.


وی ادامه داد: سازمان تیم ملی فوتبال عراق را بازیکنان پراستقامت، جنگنده و دونده تشکیل می‌دهند که اولویت آن‌ها بازی فیزیکی است و خستگی‌ناپذیر هستند. دلیل آن هم برتری جسمانی بازیکنان عراق نسبت به سایر تیم‌های عربی است. این حریف از نفراتی بهره می‌برد که روحیه فعالی دارند و پر انرژی و با نشاط تا لحظه آخر مبارزه می‌کنند که این موضوع کار را برای رقبا سخت و دشوار می‌کند.


این کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: فوتبال ایران مبتنی بر تاکتیک انفرادی است و قابلیت مانورینگ بازیکنان آن را نمی‌توان انکار کرد. چابک بودن و عبور فردی از بازیکن مقابل باعث شده تا مشتریان لژیونرهای ما با این نیاز آن‌ها را جذب کنند. حالا قرار است این دو فوتبال برابر هم قرار بگیرند. تیمی سختکوش مقابل تیمی تاکتیکی قرار می‌گیرد و عناصر دیگری هم در تعیین نتیجه دخیل هستند. 


وی افزود: سرمربی تیم ایران در آستانه دیدار با عراق نشان داد که برای او مسائل مالی در درجه اول قرار دارد و تیمش درجه دوم را به خود اختصاص داده است. این موضوع به روحیه بازیکنان تیم ملی لطمه زده و آن‌ها انتظار نداشتند تا چنین برخوردی را از سوی سرمربی تیمشان ببینند. ضمن اینکه تیم ایران دیروز در راه بوده است، امروز صبح به خاطر فشار G هواپیما نتوانست تمرین کند و در تمرین عصر فقط عرق‌گیری انجام می‌شود و کارهای تاکتیکی خیلی مرور نمی‌شود.


چراغپور یادآور شد: شرایط آب و هوایی و زمین مسابقه تا حدود زیادی برای ما ناشناخته است و مسئولان فوتبال اردن تلاش خواهند کرد تا حس بشاش بودن و شادابی را از بازیکنان ایران بگیرند. متأسفانه پس از باخت به بحرین شرایط روحی تیم ملی ترمیم نشد و با شرایط مناسبی به مصاف عراق نخواهیم رفت. تمام امیدها به درخشش بازیکنان تیم ملی است که بارها در روزهای مهم کارهای بزرگی انجام داده‌اند. اگر مغلوب عراق شویم با توجه به شرایطی که در جدول داریم در شرایط دشواری قرار خواهیم گرفت و در بازی‌های برگشت نیاز به پیروزی در تمام بازی‌ها داریم.


وی تصریح کرد: شکست در برابر عراق می‌تواند به منزله اخراج مارک ویلموتس باشد چون او برابر دو حریف مهم مرحله مقدماتی گزینشی جام جهانی باخته است و نتوانسته است تحول خاصی در تیم ملی ایران ایجاد کند. سرمربی بلژیکی ایران در دیدار با بحرین دچار اشتباهاتی شد که به هوش او مشکوک شدم. او با تغییر پست بازیکنانی تیم ملی باعث شد تا آن‌ها خوب بازی نکنند. تغییر پست ناگهانی در فوتبال مانند این است که انسانی را مجبور به پوشیدن لباسی کنیم که علاقه‌ای به آن لباس ندارد.


چراغپور تأکید کرد: عراق از ابتدای هفته به اردن رفته است و تیم ما دیروز وارد این کشور شده است. ویلموتس زمان طلایی را از دست داده است و نمی‌تواند نقش خاصی در نتیجه‌گیری تیم ملی داشته باشد. باید به غیرت و شهامت بازیکنان ایران امیدوار باشیم تا آن‌ها در جنگ تن به تن و با اتکا به هوش و درایت خود بتوانند عراق را شکست دهند. معتقدم مسئولان فدراسیون فوتبال که می‌دانستند اروپایی‌ها منافع خودشان را بر منافع تیم ترجیح می‌دهند باید زودتر مطالبات ویلموتس را به او پرداخت می‌کردند تا این مربی بلژیکی در ترکیه بست ننشیند و پس از گرفتن پول راهی ایران شود.


انتهای پیام/4048/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته