دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آذر 1398 - 14:19
جشنواره ملی قرآن3/

برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی

بخش سوم از سی‌و‌چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی در شیراز برگزار می‌شود.
کد خبر : 444774
جشنواره قرآن.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سومین بخش از سی‌و‌چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برگزار می‌شود.


این رویداد قرآنی در بخش‌های آوایی، معارفی، هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری از تاریخ 12 تا 14 آذر ماه این میزبانی را برعهده دارد.


سی‌و‌چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی از تیرماه سال ۹۷ آغاز به کار کرد. این جشنواره در سه بخش معارف قرآن و عترت، هنری ادبی و پژوهشی و آوایی برگزار شد.




بیشتر بخوانید:


برگزاری اختتامیه جشنواره ملی قرآن و عترت در حرم شاه‌چراغ




بخش معارف قرآن و عترت شامل ۹ رشته ترجمه، احکام، آشنایی با احادیث اهل بیت و حفظ موضوعی قرآن کریم و... است که در تاریخ ۲۱ آبان‌ماه با حضور ۲۲۰ نفر از سراسر کشور در ۹ مرکز استانی برگزار شد.


بخش دوم با عنوان هنری، ادبی و پژوهشی در ۱۶ قسمت برگزار شد. در این بخش ۶۴۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که پس از ارزیابی ۴۸ اثر برگزیده شدند. بخش سوم هم با عنوان آوایی با حضور ۳۶۰ نفر برگزار شد که ۶۰ نفر برگزیده شدند.


همچنین ۱۲ گروه تواشی نیز به این جشنواره معرفی شد که ۳ گروه تواشی به‌عنوان برگزیده انتخاب خواهد شد، هر گروه متشکل از ۵ نفر هستند که به همراه ۴۵ نفری که برگزیده بخش سوم این جشنواره در مراسم اختتامیه می‌شوند، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.


یک هزار و ۲۰۰ نفر از برگزیدگان دانشگاه‌های مختلف به این جشنواره معرفی شده‌اند که پس از ارزیابی ۱۳۵ نفر برگزیده می‌شوند، یکی از محوریت‌های اصلی  این جشنواره این است که توسط دانشجویان برگزار می‌شود. در این جشنواره یک صد هزار نفر از دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کردند به همین دلیل برای برگزاری این جشنواره از امکانات موجود دانشگاه آزاد اسلامی نیز استفاده شده است.


اختتامیه این جشنواره ۱۴ آذر ماه در حرم شاه‌چراغ در شیراز برگزار می‌شود و عموم مردم می‌توانند در آن حضور یابند. در شیراز نهادهای محتلف اعم از شهردای، امام جمعه، سازمان اوقاف، صداوسیما و... مشارکت خواهند کرد. در مراسم اختتامیه از برگزیدگان جشنواره تقدیر می‌شود.


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته