دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مهر 1394 - 13:23

معاون وزیر دفاع روسیه: انقلاب رنگی خاورمیانه را به هرج و مرج کشید

«آناتولی آنتونوف» معاون وزیر دفاع روسیه، در ششمین نشست امنیتی زیانگشان (Xiangshan) در پکن گفت: هرج و مرج کنونی در خاورمیانه اثر مستقیم انقلاب‌های رنگی، مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل و تلاش برای به زانو درآوردن کشورهای منطقه در برابر اراده دیگری است.
کد خبر : 44452

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری روسی «ایتارتاس»، آنتونوف افزود: مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل نه فقط سبب بی‌ثباتی آن کشورها می‌شود بلکه امکان درگیری را در سراسر جهان بالا می‌برد.


به گفته او، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، بارها اعلام کرده است تلاش برای مداخله خارجی در مسائل سیاسی داخلی کشورها با اقدام‌هایی مانند کودتا، رفتار خلاف قانون و برکناری غیرقانونی مقام‌های رسمی، غیر قانونی است.


وی تاکید کرد چنین اقدام‌هایی پیامدهای فاجعه‌باری به همراه دارد.


آنتونوف افزود: سناریو انقلاب رنگی در اوکراین مصیبت‌های جبران‌ناپذیری در این کشور برادر به بار آورد و هزاران شهروند غیرنظامی کشته شدند.


معاون وزیر دفاع روسیه ادامه داد: روسیه تاریخ مشترک، دوستی طولانی و پیشینه قرن‌ها همکاری با اوکراین را دارد و همانند دیگر کشورها خواستار برقراری دوباره صلح و ثبات در آن کشور است.


به گزارش ایتارتاس، او گفت مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل با چشم‌پوشی از نیروهای افراطی، نه فقط برخی کشورهای و مناطق را بی‌ثبات ساخته بلکه سطح درگیری‌ها را جهانی کرده است و سازمان‌های تروریستی بین‌المللی را فعال‌تر.


آنتونوف افزود: خلاء ناشی از کاهش قدرت دولت مرکزی را افراط‌گرایان و تروریست‌ها پر می‌کنند. تروریسم همه نوع ستیزه‌جویان و شبه‌نظامیان را مانند آهن‌ربا به خود جذب می‌کند. اینان از کشوری به کشوری در حرکتند، به هیچ کشوری وابستگی ندارند و افتخار و کرامتی را احساس نمی‌کنند. هیچ کشوری از دست این اشرار بین‌المللی در امان نیست و میلیون‌ها نفر قربانی تروریست‌ها هستند. ما باید برای شکست دادن این شرارت یکپارچه شویم.


ششمین نشست دوسالانه امنیتی زیانگشان با موضوع واقعیت و اهداف امنیت و همکاری در منطقه آسیا- پاسیفیک" بیست‌وچهارم تا بیست‌وششم مهرماه در پکن در حال برگزاری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته