دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مهر 1394 - 10:15
پس از نقض حریم‌ هوایی ترکیه توسط جنگنده‌های روسی

داوود اوغلو: هواپیماهای بدون سرنشین و دارای سرنشین را هدف قرار می‌دهیم

احمد داوود اوغلو نخست‌وزیر ترکیه، یک روز پس از شلیک به یک هواپیمای بدون سرنشین ناشناس نزدیک مرز خود با سوریه گفت ترکیه در شلیک به هواپیماهای ناقض حریم هوایی خود درنگ نمی‌کند.
کد خبر : 44451

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، داوود اوغلو در گردهمایی اعضای حزب حاکم «عدالت و توسعه» در مرکز «قیصریه» گفت: ما دیروز یک هواپیمای بدون سرنشین را سرنگون کردیم. اگر هم یک هواپیمای (دارای سرنشین) بود، همین کار را انجام می‌دادیم. قوانین تعاملی ما شناخته شده است. هر کس حریم مرزهای ما را نقض کند، به آنها پاسخ لازم را می دهیم.


ترکیه هنوز در حال بررسی هواپیمای بدون سرنشین است.


یک مقام آمریکایی در روز جمعه گفت واشنگتن اعتقاد دارد این هواپیما، روسی است اما وزارت دفاع روسیه گفت تمام هواپیماهای این کشور در سوریه به سلامت به پایگاه بازگشته‌اند و اینکه همه هواپیماهای بدون سرنشین بر اساس برنامه عمل می‌کنند.


ارتش ترکیه گفت: پس از ادامه مسیر هواپیمای بدون سرنشین با وجود سه بار هشدار، سرانجام به آن شلیک شد.


تلویزیون «ان.تی.وی» (NTV) ترکیه گزارش کرد این هواپیمای بدون سرنشین سه کیلومتر (دو مایل) به فضا هوایی ترکیه وارد شده بود.


به گزارش خبرگزاری روسی «اینترفاکس»، وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد برای جلوگیری از بروز حوادث هوایی نزدیک مرز ترکیه با ارتش این کشور تماس مستقیم برقرار کرده است.


ترکیه با هجوم آوارگان سوری و همچنین انتقاد کشورهای دیگر درباره کمک آنکارا به گروه های تروریستی در سوریه روبروست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته