دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نخستین همایش تعامل دانشگاه و خانواده

شیخ‌الاسلامی: جلسات تعامل دانشگاه با خانواده دانشجویان برای حل مسائل ادامه یابد

جلسات تعاملی دانشگاه با دانشجویان گروه بیوشیمی و بیوفیزیک و خانواده آنها با حضور ریاست، معاونان و مدیران گروه بیوفیزیک و بیوشیمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در سالن همایش های این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر : 44447

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در این مراسم، برگزاری جلسات تعاملی مسئولان دانشگاه با خانواده دانشجویان را ابتکار خوبی دانست و گفت: این همایش باعث ارتباط بیشتر مسئولان دانشگاه با خانواده دانشجویان و رفع مسائل می‌شود.


دکتر عباس شیخ‌الاسلامی با ضروری خواندن برگزاری جلسات تعامل دانشگاه با خانواده ها اظهار کرد: در مدارس خانواده دانش‌آموزان با حضور در انجمن‌های اولیا و مربیان علاوه بر آگاهی با مسائل و مشکلات مدرسه و دانش‌آموزان در حل آنها مدرسه را یاری می رسانند ولی این مشارکت در دانشگاه قطع می شود.


شیخ‌الاسلامی دانشگاه را نیازمند همکاری و مشارکت خانواده دانشجویان دانست و گفت: دانشگاه در ارتباط و تعامل با خانواده دانشجویان می‌تواند به خوبی آسیب‌هایی را که متوجه دانشجویان است، از بین ببرد.


وی با استقبال از تشکیل انجمن‌های مردمنهاد توسط خانواده دانشجویان برای کمک به دانشجویان و دانشگاه افزود: خانواده‌ها می‌توانند به‌ صورت خودجوش انجمن‌های مردم‌نهاد را ایجاد کنند و درباره مسائل خوابگاهی، کمک به دانشجویانی که مشکل مالی دارند و ... دانشگاه را یاری رسانند.


شیخ‌الاسلامی:: دانشگاه در ارتباط و تعامل با خانواده دانشجویان می تواند به خوبی آسیب‌هایی را که متوجه دانشجویان است، از بین ببرد

مدیرکل فرهنگی واحد مشهد هم، دانشگاه را مرکز فعال شدن پتانسیل جوانان دانست و گفت: دانشگاه بر آن است که علاوه بر آموزش علم در سایر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز دانشجویان را توانمند سازد.


حجت‌الاسلام محمد رسولی افزود: در همین راستا برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی از جمله مسابقات فرهنگی، قرآن و عترت و هنرهایی مانند تئاتر، خوشنویسی و ... در دانشگاه برگزار می کند.


در این مراسم معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: دانشگاه برای رسیدن به اهداف مانند بازار است که در این بازار هر کس خوب درس بخواند سود می‌برد.


حجت‌الاسلام حسین سلطانی با بیان اینکه جوانان ما در دوران دانشجویی بیشتر نیاز به توجه و مراقبت دارند، بر تعامل و همکاری خانواده‌ها با دانشگاه تاکید کرد.



در ادامه معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه درباره حقوق شهروندی و مطالبات دانشجویان از دانشگاه و بالعکس به بیان مطالبی پرداخت و گفت: بهینه‌سازی فضای دانشگاه، فعال کردن کانون فارغ‌التحصیلان و ایجاد اشتغال از طریق ارتباط با صنعت و ... از جمله خدماتی است که دانشگاه به دانشجویان ارائه می کند.


دکتر محمد شکاری از خانواده دانشجویان خواست با همکاری و تعامل بیشتر با دانشگاه ، مسئولان را در این امر مهم یاری رسانند.


همایش تعامل دانشگاه و خانواده به همت معاونت دانشجویی فرهنگی و گروه بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه آزاد اسلامی مشهد باهدف آشنایی دانشجویان و خانواده آنها با گروه بیو فیزیک و بیو شیمی برای اولین بار در واحد مشهد برگزار شد. در این جلسه ریاست دانشکده علوم پایه و مدیر گروه بیوشیمی و بیوفیزیک نیز به بیان مطالبی پرداختند و در پایان نیز از تعدادی از دانشجویان علمی و پژوهشی این دانشکده قدردانی به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته