دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جمع روسای دانشکده‌ها و مدیران گروه‌های آموزشی

رئیس واحد مشهد از برنامه‌ریزی برای تجمیع دانشکده‌ها خبر داد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بر تجمیع دانشکده‌های این واحد تاکید کرد و گفت: پراکندگی دانشکده‌ها باعث افزایش هزینه‌ها و نارضایتی دانشجو است.
کد خبر : 44446

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، دکتر عباس شیخ‌الاسلامی در جلسه روسا، معاونان دانشکده‌ها و مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با مثبت ارزیابی کردن طرح تجمیع یک و 2 در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: طرح تجمیع 3 نیز در حال مطالعه و برنامه‌ریزی است. این طرح در راستای کوتاه کردن فرایندهای آموزشی و کاهش بروکراسی است و اجرای آن باعث می‌شود سیاست‌گذاری‌ها و تصمیمات در استان صورت پذیرد.


وی همچنین از خرید زمین جنب مجتمع آموزشی دانشگاه خبر داد و گفت: با تلاش هیات رئیسه دانشگاه این زمین 6 هزارمتری از سازمان مسکن و شهرسازی خریداری شد تا برای پارکینگ و غیره استفاده شود.


شیخ‌الاسلامی ساخت این زمین را سیاست نخست دانشگاه دانست و گفت: عدم تمرکز، سیاست‌گذاری دوم است. در راستای کاهش هزینه‌ها و چابک‌سازی دانشگاه باید سازمان مرکزی جنبه ستادی خود را حفظ کند و تمام کارهای دانشجویان در دانشکده صورت پذیرد تا دانشجویان برای انجام کارهایشان به سازمان مرکزی مراجعه نکنند.


وی پراکندگی دانشکده‌ها را باعث افزایش هزینه‌ها و نارضایتی دانشجو دانست و گفت: تجمیع دانشکده‌های واحد مشهد از مهم‌ترین سیاست‌های ماست که در آینده با برنامه هایی که در این زمینه داریم این امر را اجرایی می‌کنیم.


این مسئول با توجه به اینکه طرحی با عنوان طرح تجمیع ساختمان‌های واحد مشهد اجرا کردیم، افزود: اکنون در واحد مشهد ساختمان اجاره‌ای نداریم و مشکل خوابگاه را با جابه‌جایی سازمان مرکزی نیز رفع کرده ایم.


شیخ الاسلامی با بیان اینکه اکنون 75 درصد دانشجویان در رشته‌های کارشناسی و 25 درصد آنها در تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند، ابراز امیدواری کرد این روند تغییر یابد و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دراین دانشگاه افزایش پیدا کنند.


در ادامه این جلسه، معاونان واحد مشهد به بیان مطالب حوزه کاری خود پرداختند. در این نشست که در سالن اجتماعات دانشکده فنی مهندسی برگزار شد، روساء و مدیران گروه‌های آموزشی مسائل و مشکلات خود را با ریاست دانشگاه در میان گذاشتند و به ارائه پیشنهادها و دیدگاه خود در زمینه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، اداری و ...پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته