دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر دفاع:

موشک‌های دقیق نقطه‌زن در اختیار داریم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به خرید تسلیحاتی چند صد میلیاد دلاری کشورهای عربی، گفت: ایران با توجه به تهدیدهای پیشرو موشک‌های نقطه‌زن دقیق در اختیار دارد.
کد خبر : 444418

به گزارش خبرنگار حوزه امنیتی و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی صبح امروز در دیدار صمیمی با دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (دافوس)، به خرید تسلیحات کلان توسط کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: «سلاح و تجهیزات بسیار زیادی در قالب معامله‌های ۴۰۰ یا ۵۰۰ میلیارد دلاری توسط کشورهای غربی وارد منطقه می‌‌شود؛ لذا در این شرایط باید به توان موشکی خود اضافه کنیم و امروز به لطف خدا و با اتکا به توانمندی داخلی موشک‌هایی را ساختیم که دقیق و نقطه‌زن هستند».


وی با نام بردن از سه دسته از کشورها در نظام بین‌الملل گفت: «در جهان کشورهای قدرتمند به دنبال بازی‌سازی هستند و تلاش می‌کنند تا منافع خود را با بازی‌سازی در روابط بین‌الملل حفظ کنند، اما در مقابل، گروهی از کشورهای ضعیف هستند که برای تأمین منافع ملی و حفظ امنیت خود به کشورهای قدرتمند وابسته‌اند‌؛ ولی گروه سومی از کشورها هم وجود دارند که مجبورند بین این دو قرار بگیرند و این کشورها از موقعیت راهبردی برخوردار هستند و ایران هم در دسته سوم قرار دارد و نیز از موقعیت راهبردی برخوردار است».
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به وقایع رخ‌داده در جنگ جهانی دوم و تأثیرات منفی آن بر کشورمان خاطرنشان کرد: «در دفاع مقدس توانستیم قدرت خود را افزایش دهیم و تا دیگر اتفاقات جنگ جهانی دوم برای ما رخ ندهد و امروز به این هدف دست یافته‌ایم».
حاتمی با بیان اینکه باید از قدرت دفاعی و تهاجمی برخوردار باشیم، خاطرنشان کرد: «برخورداری از قدرت تهاجمی به این معنا نیست که می‌خواهیم حمله کنیم، بلکه این قدرت زمانی به کار می‌آید که اگر دشمن به ایران حمله کند، ما هم به آنها حمله کنیم و این به معنی بازدارندگی فعال است. این یک موضوع نسبی است».
وی با اشاره به فشار حداکثری آمریکا گفت: «دشمن وقتی می‌گوید فشار حداکثری، یعنی تا آنجایی که بتوانند همه چیز را تحریم می‌کند و اینکه می‌گوید دارو و غذا را تحریم نمی‌کند، دروغ است؛ چون ماهیت فشار حداکثری این است».
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمن برای حمایت از تروریست‌ها هرکاری که توانست انجام داد، تصریح کرد: «برای مقابله با این سبک از تهدیدات باید متناسب با تهدیدات به تجهیزات دفاعی مدرن دست پیدا کنیم».
حاتمی  با تأکید بر اینکه ما ناگزیر هستیم توان رزمی خودمان را اعم از دفاعی و تهاجمی حفظ کنیم یا ارتقاء دهیم، ادامه داد: «در حوزه افزایش توان دفاعی برنامه‌های مدونی را با همت بلند و بلندپروازی آماده کرده‌ایم و این را باید دانست هر زمان که ما چیزی را خواستیم با توکل به خدا به آن دست یافته‌ایم».
وی افزود: «خداوند بخشی از اراده خودش را در اختیار ما قرار داده تا بتوانیم به اهداف بلندپروازانه خود دست بیابیم و این را می‌دانیم که در آینده چه نوع تهدیداتی متوجه ما خواهد بود و بخشی از این برنامه‌ها در حوزه موشکی است که همه آنها مربوط به قدرت بازدارندگی است».
انتهای پیام/4082/4079/


انتهای پیام/

برچسب ها: امیر حاتمی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب