دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1398 - 10:35

کارشناس اندونزیایی: بحران‌سازی آمریکا در عراق و لبنان با هدف ایجاد ناامنی و فشار بر ایران است

یک کارشناس اندونزیایی با اشاره به بحران سازی آمریکا در عراق و لبنان، هدف از این اقدام کاخ سفید را ایجاد فشار و ناامنی بر جمهوری اسلامی برشمرد.
کد خبر : 444392
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، فیصال حاسبی الله گفت: تظاهراتی که در عراق و لبنان به هرج و مرج و ناآرامی‌ها ختم شد، به‌طور قطع برنامه‌ریزی‌شده است و این پدیده می‌تواند اقتصاد منطقه را با مشکل مواجه کند. به نظر من هدف ایالات‌متحده آمریکا از بحران افکنی در عراق و لبنان فقط ایجاد ناامنی و فشار به ایران است، چون ایران باعث ثبات منطقه و همچنین شریک تجاری چین به شمار می‌آید.


این کارشناس رادیو ملایوی معاونت برون‌مرزی صداوسیما در ادامه اظهار کرد: جنگ تجاری بین ایالات‌متحده آمریکا و چین اساساً هنوز به پایان نرسیده و حتی اوضاع متشنج‌تر هم خواهد شد. آمریکا برای حفظ استحکام دلار خود همه کاری را انجام خواهد داد. در واقع آمریکا با هر روش و وسیله‌ای می‌خواهد ایران را تحت‌فشار قرار دهد و یکی از روش‌ها برای تضعیف ایران همان وقایع ناآرامی‌ها در عراق و لبنان است.


آمریکا پروژه سوریه سازی ایران را کلید زده است


حاسبی الله تأکید کرد: آمریکا می‌خواهد ایران را همانند سوریه کند، به این معنا که واشنگتن می‌خواهد روش‌هایی که در سوریه اجرا شده بود در ایران و همسایه‌اش اجرا کند ولی چون نمی‌تواند در ایران نفوذ کند، به دنبال هرج مرج و ناآرامی در کشورهای متحد ایران و همسایه این کشور است. آن‌ها همچنین هدفشان ایجاد جنگ داخلی در این کشورهاست و لذا این کشورها باید خیلی هوشیار باشند.


وی در پایان گفت: موضوع هسته‌ای نیز به‌عنوان روش دیگر آمریکا برای فشار آوردن به ایران است. همان‌طور که آن‌ها به بهانه داشتن تسلیحات هسته‌ای به عراق و یا به بهانه مسئله سلاح‌های کشتارجمعی به سوریه حمله کردند.


انتهای پیام/4106/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته