دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مهر 1394 - 11:52
کیانوش‌ رستمی:

تنها هدفم طلای المپیک است/ امیدوارم بهداد دوباره قوی‌ترین مرد جهان شود

دارنده مدال برنز المپیک لندن گفت: اگر بهداد سلیمی شرایط خوبی داشته باشد و دیگر وزنه‌برداران هم نیز در سطح خودشان باشند، قطعا رسیدن به سکوی قهرمانی جهان دور از دسترس نیست.
کد خبر : 44434

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، دارنده مدال برنز بازی های المپیک در رکوردگیری تیم ملی توانست بهترین عملکرد را در بین سایر ملی‌پوشان داشته باشد و با ثبت رکورد مجموع 380 کیلوگرم در دسته 85 کیلوگرم، نشان داد که از چه آمادگی برخوردار است. در ادامه گفت و گوی کیانوش رستمی دارنده مدال برنز وزنه‌برداری المپیک لندن را با خبرنگار ورزشی آنا می‌خوانید:


* تقریبا یک‌ ماه تا آغاز مسابقات جهانی باقی‌مانده،‌ هم‌اکنون شرایطت چطور است؟


- تلاش می‌کنم تا زمان باقی مانده حرفه‌ای‌تر و دقیق‌تر تمرین کنم. در ماه‌های اخیر تمرینات بسیار سنگینی را پشت‌سر گذاشتم و به‌تدریج آماده حضور در مسابقات شدم. در هفته دوم لیگ وزنه‌برداری که حکم رکوردگیری را برای ملی‌پوشان داشت در حرکت یکضرب وزنه 170 کیلویی را بالای سر بردم. در دوضرب نیز پس از مهار وزنه 210 کیلویی، قصد داشتم با مهار وزنه 220 کیلویی به رکورد جهان حمله کنم اما کادر فنی مانع از این کار شد. در مجموع 380 کیلوگرم رکورد من در روز رکوردگیری بود.


* با توجه به رکوردی که از خودت ثبت کردی می توانیم این انتظار را داشته باشیم که درخشش خوش‌رنگ ترین مدال دسته 85 کیلو گرم را بر سینه‌ات ببینیم؟


- تنها هدفم را کسب مدال طلای المپیک قرار داده‌ام و امیدوارم که در المپیک ریو به موفقیت بزرگ دست پیدا کنیم. البته قبل از آن باید در مسابقات جهانی آمریکا برای تصاحب مدال طلا روی تخته بروم.


*با توجه به اینکه ‌‌سال قبل یک وزنه‌بردار چینی در بازی‌های آسیایی غافلگیرت کرد، امسال از حریفانت شناخت لازم را داری؟


-کاملا حریفان این دوره از مسابقات را می شناسم و از وزنه‌هایی که آنها می زنند آگاهی کامل دارم. یکی از حریفان اصلی من حریف روسیه ای است اما به طور کل از 6 کشور جهان در این مسابقات شرکت می کنند بنابراین کار به مراتب برای من سخت خواهد بود. در وزن من قهرمانان جهان و المپیک حاضر هستند.


* هدف ایران در مسابقات جهانی آمریکا، قهرمانی است عنوانی که تاکنون به دست نیامده است، فکر می کنی این عنوان برای ایران محقق خواهد شد؟


-در وهله اول امیدوارم که بهداد سلیمی امسال قوی‌ترین مرد جهان شود و نتایج سال گذشته را فراموش کند. اگر بهداد سلیمی شرایط خوبی داشته باشد و دیگر وزنه برداران هم در سطح خودشان باشند، قطعا رسیدن به سکوی قهرمانی جهان نیز دور از دسترس نیست.


*با توجه به مصدومیت محمدپور و از دست دادن این مسابقات و همچنین نامعلوم بودن تکلیف سهراب مرادی هم اکنون وضعیت روحی دیگر وزنه بردان به چه صورت است؟


-به هرحال عدم حضور محمدپور در این مسابقات اتفاق تلخی بود. سهراب مرادی هم یکی از وزنه برداران خوب این دوره است که عملکرد قابل قبولی داشت. خداروشکر بقیه وزنه برداران اوضاع روحی و جسمانی خوبی دارند و با ذهنیت خوب در این مسابقات شرکت می کنند تا بتوانند عملکرد خوبی ارائه دهند. با توجه به اینکه این مسابقات ووردی المپیک هم محسوب می شود بنابراین همه وزنه بردان با یکدیگر متحد شدند که نهایت تلاش خود را بکنند و سهمیه المپیک هم کسب کنند.


* در ماه‌های گذشته در محافل حرف از خداحافظی شما بود؛ چه اتفاقی افتاد که از این کار منصرف شدی؟


- چند ماه پیش به دلیل برخی از رفتارها تا خداحافظی از ورزش پیشروی کردم اما به هیچ عنوان این مساله رسانه ای نشد. تنها به این موضوع فکر می کردم که این تصمیم را اجرا کنم یا خیر. اما با تلاش هایی که رییس فدراسیون آقای مردانی کردند و با حمایت های فراوانی که از وزنه بردان انجام دادند و محکم پشت ورزشکاران ایستادند کمتر دچار کسری در تمرین شدیم. به همین سبب روحیه من و سایر وزنه‌برداران بالا رفت و جو بسیار صمیمی‌ در اردوی تیم‌ملی حاکم شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته