دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آبان 1398 - 11:05
روحانی در جمع مردم یزد:

18 میلیارد دلار در دولت مفقود نشده است

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه تمام پول‌هایی را که در 6 ماه اول توسط بانک مرکزی داده شده اعلام کنید و نامه بانک مرکزی به من را هم پخش کنید، خاطرنشان کرد:در دولت  18 میلیارد دلار پول مفقود نشده است.
کد خبر : 444225
157337244357105600.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حسن روحانی پیش ظهر امروز در جمع مردم یزد در میدان امیرچخماق با تأکید بر اینکه همه باید با شفافیت و عزمی راسخ با فساد در جامعه مبارزه کنیم، اظهار کرد: دست هر کس که در این کشور به فساد آلوده باشد، باید با او برخورد شود و مبارزه با فساد، جناح و حزب نمی‌شناسد و همه مردم و جناح‌ها خواستار مبارزه با فساد به‌صورت شفاف هستند.


رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: از قوه قضائیه که با فسادهای میلیونی و میلیارد تومانی برخورد می‌کند، می‌خواهم که مبارزه با فساد میلیارد دلاری را هم برای مردم توضیح دهد.


وی گفت: اینکه هنوز بعد از گذشت چند سال برای ما روشن نیست آقایی که 2 میلیارد و 700 میلیون [دلار] پول مردم را خورد و او را دستگیر کرده و حتی حکم اعدام هم برایش صادر شد و اکنون در زندان است، الآن، این پول کجاست و چه کسانی مسئول هستند و چرا آن‌هایی که در این زمینه نقش داشتند، برای مردم توضیح داده نمی‌شود.


رئیس‌جمهور تصریح کرد: از همه مسئولان می‌خواهم که جریان 2 میلیارد و 700 میلیون دلار را برای مردم شفاف کنند چراکه این پول، پول نفت، بیت‌المال و خزانه بوده است.


روحانی خاطرنشان کرد: همچنین از همه مسئولان و ارگان‌ها می‌خواهم درباره 2 میلیارد دلار پولی که به حلقوم آمریکا ریخته شد و دولت قبل 10 ماه فرصت داشت که آن پول را از حلقوم آمریکا درآورد، اما دست روی دست گذاشت به مردم توضیح دهند. چند سال پیش شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد که باید به‌سرعت به این پرونده رسیدگی شود؛ اما تا امروز رسیدگی نشده است لذا می‌خواهم پرونده 2 میلیارد دلاری برای مردم روشن شود تا مردم خوشحال شوند و بدانند که عزمی که برای مبارزه با فساد وجود دارد، راسخ است.


رئیس‌جمهور اضافه کرد: همچنین باید 947 میلیون دلار و آن‌هایی که در این زمینه مسئول بودند که یک نهادی است که آن را گرفته و پس نداده به مردم توضیح داده شود و بایستی حسابرسی شده و این مبلغ پس گرفته شود.


وی گفت: می‌خواهم نهادهایی که بیش از 700 میلیون دلار بدهکارند به مردم توضیح داده شود و در همه این زمینه‌ها از وزیر نفت می‌خواهم که این آمار و ارقام را برای مردم روشن کند؛ همچنین رئیس بانک مرکزی را مسئول می‌کنم تا پرونده 2 میلیارد دلاری را به مردم گزارش کند و از دستگاه‌های نظارتی نیز می‌خواهم که سرنوشت 947 میلیون دلار را برای مردم روشن کنند.


روحانی با بیان اینکه ملت ایران در طول یک سال گذشته در برابر فشار بیگانگان ایستادگی کرده است، اظهار داشت: در طول سال 97، ملت ایران به‌واسطه فشار اقتصادی دشمنان روزهای سختی را از لحاظ اقتصادی داشتند اما درعین‌حال امروز با ایستادگی، وحدت و تلاش پیگیر مردم به جایی رسیده‌ایم که آمریکا مأیوس شده و به‌خوبی می‌داند که ملت بزرگ ایران در برابر فشار دشمنان ایستادگی و مقاومت می‌کند.


رئیس‌جمهور آمار و ارقام اقتصادی از اردیبهشت‌ماه امسال را مورد اشاره قرار داد و گفت: از اردیبهشت‌ماه امسال، در هرماه شرایط کشور بهتر شده است.


وی اضافه کرد: علی‌رغم فشار دشمن ملت ایران توانسته است فشار تورم را از اردیبهشت‌ماه تا مهرماه، هرماه کنترل کند و بر اساس آمار بانک مرکزی، نرخ رشد تورم در خرداد 3/2 درصد، در تیرماه 2/2 درصد، در مرداد 8 درصد و در شهریور نیز 8 درصد بوده است و این بدان معناست که کارآفرینان، کشاورزان، کارگران و مهندسان در سراسر کشور بر تلاش خود افزوده‌اند.


رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اینکه علی‌رغم همه فشارها صادرات غیرنفتی در کشور رونق دارد به معنای تلاش و کوشش در کشور است و امروز باید در کنار هم برای آبادانی کشور تلاش خود را مضاعف کنیم تا در این شرایط بتوانیم در برابر دنیا در زمینه علم، دانش و فعال نمودن شرکت‌های دانش‌بنیان شاهد تحول بزرگی در کشور باشیم و در این صورت به‌خوبی می‌توانیم دشمنان خود را منکوب کنیم.


وی تصریح کرد: مبارزه با فساد دانه‌درشت‌ها کجاست و چرا به این فسادها و پول‌ها رسیدگی نمی‌شود اینکه چند نفر را به دادگاه کشانده و تبلیغ مبارزه با فساد شود، بدانید که سر مردم کلاه نمی‌رود مردم باید بدانند پولی که از بیت‌المال پرداخت شده، چگونه و کجا رفته و چه کسانی مسئول هستند و در این زمینه قضات و دادستان‌های شریف نباید از پیگیری این پرونده‌ها بترسند و سرنوشت این پول‌ها را برای مردم روشن کنند در غیر این صورت به مناسبت‌های مختلف و مورد به مورد این ارقام را به مردم توضیح خواهم داد.


انتهای پیام/4082/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته