؟؟؟ کمک میکند که آموزش عالی نقش واقعی خودش را داشته باشد. خب بعضی از مسائلی که الان مطرح شد در پنلها، انتظار از آموزش عالی این است که مأموریتگرا شده و مشکلات جامعه را حل کند ولی خب اساتید حرفهای مختلفی دارند. شاید این همایشها میتواند کمک کند. سؤال دومم این است که اگر سهتا ضلع اگر در نظر بگیریم، بعضیها منتقدین دانشگاه هستند، بعضیها مدافعین دانشگاه هستند، بعضیها هم سیاستگذاران و مجریان امر هستند ولی در این همایشها مثلاً از مجلس و دولت، جایشان خالی نیست که بتوانیم به یک طرح برسیم؟
- بحث خب تأثیر این همایشها بر سیاستگذاریها، به قول شما بخشیاش برمیگردد به جایگاهی که آن همایش اساساً در آن سازمان یا آن ساختار طراحی میشود. حقیقت مطلب خب پژوهشکده چون ساختارش از ابتدا و کاری هم که در خود وزارت علوم ؟؟؟ بوده ؟؟؟ اتاق فکری داشته، مسائل ؟؟؟ بهش نگاه شده و یک ؟؟؟ ستادی هست، منطقاً نوع همایشهایی که برگزار میکنیم در طرح مسئله و در ارائه پیشنهاد با این نگاه است که بتوانیم صورت مسئله بهطور کامل بحث شود و ؟؟؟ به کار دیده شود و دغدغه اصلیمان هم این است که از توش یک پیشنهادی دربیاید. حالا بخشی از بحث ممکن است لاجرم بحث افزایش آگاهی و ... هست، لاجرم در همه همایشها ؟؟؟ شود اما دغدغه ما از برگزاری همایش این است که بتواند ابعاد فرهنگی اجتماعی ساحت آموزش عالی و آنچه که در نظام علمی فناوری کشور هست تدقیق شود و صاحبنظران بتوانند بهصورت متمرکز از این حوزه فرهنگی و اجتماعی بحث را ببینند. خب زوایای مختلف دیگر را دوستان دیگر در جاها، مکانها، دانشگاهها و مراکز پژوهشی دیگر انجام میدهند، به تناسب مأموریت و اساسنامه و وظایفی که ما به عهده داریم، سعی کردیم روی همان کار تمرکز کنیم و این حوزه را که تقریباً حوزه مغفولی هم هست، یعنی کار فنی، اجتماعی ؟؟؟ علم و فناوری را یکمقدار بهصورت غنیتر بتوانیم به آن بپردازیم، هم در بحث تدوین آثار، ترجمه آثار، کارهای پژوهشی که در این حوزه مورد نیاز است، میزهای تخصصی که در این حوزه تدوین شده در پژوهشکده و هم همایش که خب یکمقدار وجه عامتر دارد و از صاحبنظران مختلف دانشگاهها و پژوهشگاهها و مراکز علمی و سیاستگذارانی هم که دغدغه اجرایی دارند و این جمع هم که شما ملاحظه کردید که مشخصاً مرکز ؟؟؟ علمی کشور، ؟؟؟ پژوهش پردازی کشور، خود آنها هم دستاندرکارانی هستند که بهعنوان مراکز ستادی، هم حضور داشتند و هم سخنرانی در لایحههای مختلف بحث ؟؟؟ فرمایش شما هم از این بابت که این حوزه چون وجوه مختلفی دارد، بهتر است که جامعتر دیده شود کاملاً درست است و إنشاءالله این سیاستگذاری و نگاه را هم داریم و کمابیش در نشستهای دیگرمان هم این اتفاق افتاده ولی خیلی بهتر باید دنبال شود که تعامل با دستگاههای مختلفی که در حوزه آموزش عالی تأثیرگذارند و تعیینکننده هستند. از شورای عالی انقلاب فرهنگی، کمیسیون ؟؟؟، خود مجموعه وزارت علوم بیش از پیش شود. خب بخش وزارت علوم را ما بیشتر پوشش دادهایم، ؟؟؟ درون مجموعه وزارت علوم هستیم. منطقاً هر چه مشارکت بیشتر باشد، زوایای بحث و چالشهایی که وجود دارد بیشتر به آنها پرداخته شده و احتمالاً تقرب به پیشنهاد کارآمدتر و عملیتر و با دیدن همه جوانب بیشتر صورت میگییرد و از این حیث ما هم همیشه نیازمند ؟؟؟ هستیم و إنشاءالله در نشستهایی که داریم در خود مجموعه پژوهشکده به این نکته هم توجه ویژه خواهیم کرد.
انتهای پیام/