دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مهر 1394 - 10:41

قنبری:‌ آمریکا امکان نفوذ در انتخابات ایران را ندارد

یک نماینده سابق مجلس گفت: آمریکایی‌ها توان این را ندارند که بخواهند در انتخابات ایران اعمال نفوذ کنند.
کد خبر : 44398

داریوش قنبری، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره اظهارنظر اخیر آیت‌الله جنتی مبنی بر اینکه «دشمنان سعی می‌کنند هرچه می‌توانند عوامل و نفوذی‌‌های خودشان را به مجلس بفرستند»، گفت: این‌گونه صحبت‌ها القا می‌کند که بیگانگان امکان مداخله در انتخابات ایران را دارند. یعنی کشور ما این‌قدر ضعیف پنداشته می‌شود که آمریکایی‌ها بتوانند در انتخابات ما مداخله کنند.


قنبری تأکید کرد: جمهوری اسلامی آن‌قدر قدرت دارد که کشور دیگری امکان نفوذ انتخاباتی در این کشور را ندارد. یکی از برکات انقلاب اسلامی، استقلالی است که کشور و ملت ایران به دست آورده است بنابراین نباید به گونه‌ای صحبت شود که شائبه دخالت بیگانگان در امور کشور ایجاد شود.


وی گفت: هیچ راهی برای نقوذ آمریکایی‌ها در انتخابات وجود ندارد و این‌گونه اظهارات که شائبه ضعف را مطرح می‌کند،القا می‌کند که ساختار این‌قدر ضعیف است که آمریکایی‌ها می‌توانند نفوذ کنند و سرنوشت کشور را تغییر دهند. در حالی که سرنوشت کشور را مردم از طریق انتخابات تغییر می‌دهند.


این نماینده سابق مجلس اضافه کرد: به‌جای این حرف‌ها باید کسانی که دست‌اندرکار انتخابات هستند، بیشتر به‌دنبال اجرای بی‌طرفانه انتخابات باشند و اجازه دهند که مردم خواست واقعی خود را در انتخابات به‌ نمایش بگذارند و نباید اجازه دهند عده‌ای سلایق و انتخاب مردم را دستکاری کنند.


قنبری در بخش دیگری از سخنانش گفت:‌ نمی‌شود به هرکسی انگ آمریکایی بودن زد. بعضی‌ها که در مجلس هم هستند می‌خواستند مسئولان این دولت را به‌خاطر کارهایی که در جهت پیشبرد اهداف ملت ایران انجام دادند، آمریکایی جلوه دهند و این انگ‌ها را بچسبانند.


وی افزود: اصل حاکم بر انقلاب اسلامی، اصل نه شرقی و نه غربی است و این به‌معنی قطع رابطه با شرق و غرب نیست بلکه به‌معنی عدم وابستگی به شرق و غرب است. به‌همان اندازه که وابستگی به آمریکا خطر دارد، وابستگی به چین و روسیه هم خطر دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته