دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تیم‌های پزشکی ارتش وارد مناطق زلزله‌زده آذربایجان شدند

رئیس اداره بهداشت، درمان و امداد نزاجا از اعزام تیم‌های پزشکی ارتش به مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی خبر داد.
کد خبر : 443962
امیر-بابلی-800x445.png

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم شهنام بابلی با اعلام خبر فوق افزود: «امروز بیمارستان های نیروی زمینی ارتش به نیرو های واکنش سریع تغییر ساختار داده و در کمترین زمان ممکن با یک گردان کاملا مجهز به انجام خدمات پزشکی و عملیات امدادرسانی در مناطق حادثه دیده می‌پردازند».


وی تأکید کرد: «در حال حاضر تیم‌های پزشکی بیمارستان‌های ارتش در مراغه و تبریز به همراه پزشکان متخصص در منطقه حادثه دیده حضور دارند و در حال ارائه خدمات به مصدومان هستند».


رئیس اداره بهداشت، درمان و امداد نزاجا در پاسخ به این سؤال که آیا دارو و نیازمندی‌های دیگر نیز از طریق ارتش در اختیار مردم قرار می گیرد افزود: «پس از برآورد اولیه توسط کادر پزشکی حاضر در منطقه در حال ارسال اولین  محموله دارویی و نیازمندی های پزشکی به منطقه هستیم».


در زلزله‌ای که صبح امروز با قدرت ۵,۹ دهم ریشتر در ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه اتفاق افتاد خانه‌های روستای ورنکش در شهرستان میانه دچار تخریب شد.تاکنون بیش از ۵۷ پس لرزه در ۳۰ روستای استان آذربایجان شرقی حس شده است.در این زلزله ۵ نفر کشته و ۳۳۲ نفر هم مصدوم شدند. اکنون بیش از ۳۰ خانواده‌ای که خانه‌هایشان به طور کل تخریب شده در اردوگاهی اسکان داده شدند.


در همین زمینه بلافاصله بعد از وقوع زلزله ۵,۹ سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه آذربایجان شرقی به‌همراه تیم امدادرسانی سپاه و بسیج به محل مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.


فرمانده سپاه استان آذربایجان‌شرقی در محل حادثه با مردم محلی صحبت و دستور صادر کرد که سپاه و بسیج تا آخرین لحظه در کنار مردم مشغول امدادرسانی به زلزله‌زدگان باشند.


همچنین از شب گذشته تمام نیروهای بسیج و سپاه استان آذربایجان شرقی در مناطق زلزله زده حاضر و برخی از مصدومان را از زیر آوار نجات دادند.


امیر سرتیپ دوم عیسی میرزایی، ارشد نظامی ارتش در استان‌های آذریایجان و اردبیل درباره کمک‌های نیروهای نظامی و ارتش به زلزله‌زدگان استان آذربایجان‌شرقی گفت: «تمام نیروهای ارتش در استان آذربایجان‌شرقی بعد از وقوع زلزله در حالت آماده‌باش سریع قرار گرفته‌اند و جلسه‌ای با حضور فرماندهان برای کمک به زلزله‌زدگان انجام شده است».


وی با اشاره به اینکه گردان‌های بلیات تیپ‌های متحرک هجومی ارتش در استان آذربایجان‌شرقی در حال امدادرسانی به مردم زلزله‌زده هستند، اضافه کرد: «در حال حاضر نیز تیم های پزشکی مراغه و تبریز در محل حادثه حضور دارند و به خدمت رسانی مشغول هستند».


فرمانده عملیاتی لشکر ۲۱ نیروی زمینی ارتش از اعزام چند فروند بالگرد ارتش برای کمک به زلزله‌زدگان استان نیز خبر داد.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته