دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1398 - 12:14
واکنش چین به پیشنهاد آمریکا برای مذاکرات کنترل تسلیحات با مسکو و پکن؛

انتظار آمریکا غیرمنطقی است

مدیر بخش کنترل تسلیحات وزارت خارجه چین امروز در واکنش به پیشنهاد واشنگتن مبنی بر آغاز مذاکرات سه‌جانبه با مسکو و پکن در خصوص موضوعات مربوط به سلاح‌های هسته‌ای تصریح کرد که برنامه‌ای برای پیوستن به این مذاکرات ندارد اما برای کاهش تسلیحات هسته‌ای خود به یک میزان معقول آمادگی دارد.
کد خبر : 443952
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزای آنا از شینهوا، مدیر بخش کنترل تسلیحات وزارت خارجه چین امروز در واکنش به پیشنهاد واشنگتن مبنی بر آغاز مذاکرات سه‌جانبه با مسکو و پکن در خصوص موضوعات مربوط به سلاح‌های هسته‌ای تصریح کرد که برنامه‌ای برای پیوستن به این مذاکرات ندارد اما برای کاهش تسلیحات هسته‌ای خود به یک میزان معقول آمادگی دارد.


فو کنگ در این خصوص تصریح کرد: «چین نه از عمل به تعهداتش خودداری می‌کند و نه از مسئولیت‌هایش سر باز می‌زند. ما آماده کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای خود به میزان معقول و منصفانه هستیم. اگر زرادخانه‌های کشورهای دیگر به اندازه چین باشد، ما آمادگی پیوستن به این فرایند را داریم اما غیرمنطقی است که از چین انتظار پیوستن به مذاکرات سه‌جانبه را داشته باشید».


پیش از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که مردادماه از معاهده «منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» موسوم به INF خارج شده بود، پیشنهاد داده بود که توافق موشکی جدید باید علاوه بر روسیه، چین را نیز شامل شود.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

برچسب ها: ارتش چین INF
ارسال نظر
هلدینگ شایسته