دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مهر 1394 - 17:01

فرانسه استقرار ناظران بین‌المللی در قدس شریف را خواستار شد

فرانسه پیش‌نویس بیانیه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل متحد داده و در آن استقرار ناظران بین‌المللی در قدس شریف را برای حفظ وضع موجود خواستار شده است.
کد خبر : 44393

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تارنمای روزنامه «هاآرتص»، فرانسه بیانیه‌ای به ریاست شورای امنیت سازمان ملل متحد فرستاده است تا نمایندگانی از ناظران بین‌المللی برای استقرار در اماکن مقدس بیت المقدس به‌ویژه محوطه قدس شریف تعیین کند.


روزنامه لو فیگارو با استناد به گفته‌ای یک دیپلمات فرانسوی گزارش کرد فرانسه اطمینان‌یابی درباره حفظ وضع موجود را ضروری می‌داند و خواستار اعمال فشار برای رسیدن به این هدف است.


به گزارش خبرگزاری انگلیسی «رویترز»، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، سه‌شنبه این هفته گفت دبیرکل سازمان ملل "نگرانی خود را به دلیل استفاده آشکار و بیش از اندازه از زور توسط نیروهای امنیتی اسرائیل اعلام کرده و همچنین با اعلام ناخرسندی از تشدید این وضع، بررسی جدی موضوع را برای جلوگیری از این دور باطل خونریزی خواستار شده است.


شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه درباره خشونت‌های تازه میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان و کشته شدن 39 نفر طی دو هفته گذشته یک نشست ویژه داشت.


ناآرامیها که طی هفته‌های گذشته جدی‌تر شده است، به سبب خشم فلسطینیان از افزایش تجاوز یهودیان به مسجدالاقصی در بیت‌المقدس شکل گرفته است و برخی از آن به عنوان انتفاضه سوم یاد می کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته