دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل انجمن موسیقی:

اغلب مخاطبان موسیقی کلاسیک جوانان هستند

علی ترابی مدیرکل انجمن موسیقی گفت: «در ایران برخلاف کشورهای دیگر، سن مخاطبان موسیقی کلاسیک پایین است و مخاطبان این نوع موسیقی را اغلب، جوانان تشکیل داده‌اند».
کد خبر : 4439

علی ترابی مدیرکل انجمن موسیقی در حاشیه برگزاری کنسرت‌های موسیقی کلاسیک در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر در تالار رودکی و تالار وحدت در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا در پاسخ به این سوال که اجرای برنامه‌های مختلف در بخش بین‌الملل جشنواره امسال را چطور ارزیابی می‌کنید گفت: «طبیعی است که فرصتی دراین ایام به وجود آمده تا مخاطبان بتوانند آشنایی بیشتری با موسیقی کلاسیک و تلفیقی پیدا کنند».‌


او اضافه کرد: «ضمن این که حضور هنرمندانی از کشورهای مختلف جهان که برای اجرای کنسرت در جشنواره حضور می‌یابند باعث تبادل اطلاعات و مستحکم شدن ارتباطات فرهنگی بین دو کشور می‌شود، به این معنی که کشورها در جریان برپایی این برنامه‌ها صرف‌نظر از آشنایی با ویژگی‌های موسیقایی یکدیگر، می‌توانند با فرهنگ و مولفه‌های فرهنگی آن کشور نیز بیشتر آشنا شوند».


ترابی در پاسخ به این پرسش که دیدگاه مخاطبان را نسبت به اجراهایی که در بخش کلاسیک صورت می‌گیرد را چطور ارزیابی می‌کنید گفت: «به نظر می‌رسد سطح سلیقه مخاطبان دراین وادی در سال‌های اخیر ارتقاء یافته است، حتی به خاطرم هست یکی از مقامات فرهنگی اروپایی به این نکته اشاره می‌کرد که سن مخاطبان موسیقی کلاسیک دراروپا روز به روز بالا می‌رود و مخاطبان این نوع موسیقی را بیشتر افراد میانسال و سالخورده تشکیل می‌دهند».


او اضافه کرد: «درحالی که این مقام فرهنگی نسبت به این که سن مخاطبان موسیقی کلاسیک در ایران جوانان هستند و طیف گسترده‌ای از جوانان به این نوع موسیقی علاقه‌مندند ابراز تعجب و خشنودی می‌کرد. به نظرم این مسئله که اتفاق خوشایندی محسوب می‌شود را نباید دست کم گرفت. ضمن این که بازخوردهای مخاطبان در جریان برپایی جشنواره‌ها خاصه، این دوره از جشنواره موسیقی فجر مطلوب و مثبت بوده است.


گفت‌وگو: آزاده صالحی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته