دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مهر 1394 - 15:56

کارشناس سوری: گروه داعش برای جذب هر نفر، تا ۱۰ هزار دلار پرداخت می‌کند

کارشناس امور بین‌الملل سوریه بخشی از ریخت و پاش‌های درون تشکیلاتی گروه تروریستی داعش را افشا کرد.
کد خبر : 44388

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، «الیزابت کارسکا» رئیس گروه بین‌المللی تحقیقات استراتژیک درباره گروه داعش نسبت به شیوه‌های جدید جذب تروریست در گروه داعش هشدار داد. پرداخت هزاران دلار به کسانی که موفق شوند در بلژیک نیروهایی جذب گروه داعش کنند، جزو این شیوه‌هاست.


پایگاه «اینترنشنال بیزنس تایمز» آمریکا به‌نقل از «کارسکا» گزارش کرد: یکی از رهبران داعش به نیروهایش بابت هر شخصی که به‌وسیله شبکه‌های اجتماعی و غیررسمی جذب داعش کند، مبلغی حدود ۱۰ هزار دلار می‌دهد. دو نفر از این نیروها اکنون در بلژیک اقدام به جذب نیرو برای داعش می‌کنند.


«کارسکا» گفت: من درخلال سفرم با کارشناسان سازمان ملل به بلژیک فهمیدیم که حدود ۵۰۰ تروریست از این کشور در حال مبارزه با دولت و ارتش سوریه و عراق در قالب تشکیلات گروه داعش هستند. این آمار، بالاترین میزان جذب داعش در میان سایر کشورهای اروپایی نسبت به تعداد ساکنان آن است.


وی افزود: ما شنیدیم که بابت جذب هر فرد مبلغی حدود دو تا ده‌ها هزار دلار پرداخت شده است و اینکه متوجه شدیم این افراد از اعتماد بالایی میان سران داعش برخوردارند. افراد جذب شده دوره‌های رایانه و پزشکی می‌بینند و بابت این آموزش نیز مبالغی حتی بیشتر از مبلغ جذب، دریافت می‌کنند.


دستگاه اطلاعاتی آمریکا در گزارشی که ماه گذشته در روزنامه «نیویورک‌تایمز» چاپ شده بود، گزارش کرد: تعداد‌‌‌‌‌‌ بیگانگی که در سال جاری با هدف پیوستن به گروه‌های تروریستی به عراق و سوریه رفته‌اند نسبت به مورد مشابه سال ۲۰۱۱ افزایش چشمگیری داشته است. در این میان حدود ۳۰ هزار تروریست تنها از ۱۰۰ کشور بیگانه هستند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته